Baardwijk – Nieuwkuijk 1-2

Baardwijk 1 (zon)

Nieuwkuijk 1 (zon)

11 oktober 2020 14:30

Na vorige week tegen een zeer onverdiende nederlaag aangelopen te zijn, deze week met frisse moed op naar een mooie thuiswedstrijd tegen streekgenoot Nieuwkuijk. Het had vandaag een hele mooie super Sunday kunnen zijn, met tal van thuiswedstrijden. Niets was uiteraard minder waar, wederom een wedstrijd zonder publiek en een handjevol mensen buiten de hekken. Thuis achter de buis kunnen de mensen gelukkig wel meekijken via de Livestream, geregeld door onze eigen Nyo. Dank daarvoor kerel.

De eerste 25 minuten zijn duidelijk voor Baardwijk, zonder dat er echt iets gecreerd wordt. Met name Ugur zorgt met zijn acties voor veel gevaar. Helaas zonder dat dit ergens in resulteert. In de 25e minuut een ingooi die bij de sterk spelende Luuk Koolen op de hand komt. In een zeer natuurlijk houding weliswaar, maar de verschrikkelijke regel van de knvb dat hands nou eenmaal hands is op deze manier zorgt ervoor dan Nieuwkuijk een penalty krijgt. 0-1, tegen de verhouding in.

Baardwijk is het even helemaal kwijt en 7 minuten later volgt ook de 0-2 na niet resoluut ingrijpen. Bork is rijp voor de slacht, maar gelukkig net voor rust wederom een actie van Ugur met een voorzet die door Kay binnen gewerkt kan worden. Ruststand 1-2.

2e helft weer oppakken, dit keer proberen we wat meer diepgang te creëren voor onze aanvullende middenvelder(s). Dit lukt de eerste 5 a 10 minuten alleraardigst, maar helaas houdt het hier voor Baardwijk al een beetje op. Gaandeweg de 2e helft wordt het eigenlijk steeds minder en volgt er slechts 1 (reuze)kans voor Kay. Helaas weet hij de bal niet binnen te werken en daarmee is het eigenlijk wel voorbij. Opportunistisch spelen zou een oplossing kunnen bieden, maar dit krijgt eigenlijk nooit “hand en voeten”. Het spel wordt tandeloos en de wedstrijd gaat als een nachtkaars uit.

Een wijs man zei ooit; zonder het mes tussen de tanden kun je ook geen biefstuk snijden.

Man of the match:

1. Luuk Koolen