Baardwijk verliest van BVV.

B.V.V. 1 (zon)

Baardwijk 1 (zon)

13 maart 2022 14:00

Sportpark De Vliert
Victorialaan 20 P5
5213JG
'S-HERTOGENBOSCH
tel. 06-26364644

Zondag 23 maart 2022 speelde Baardwijk de uitwedstrijd nabij het stadion De Vliert tegen BVV.
Een wedstrijd onderin de 3e klasse B, een competitie met 14 teams, voorafgaande aan de wedstrijd staat BVV op de 13e plaats en Baardwijk op de laatste, 14e plaats.

Schorsingen, blessures, Corona, voor iedere club op dit moment de “spelbreker” om het “beste” team op te stellen in de wedstrijden.
Ook Frans van Helvoirt en Ruud van den Heuvel moesten puzzelen om het juiste team op te stellen om de wedstrijd te kunnen spelen. Om deze redenen mocht “veteraan” en assistent-grensrechter van Baardwijk 2 Marten Veening in de basis starten en JO18-1 speler Quinn van Baardwijk op de reservebank plaatsnemen.

Om 14:00 uur fluit de scheidsrechter voor de eerste maal en direct wordt het niveau van het spel van vanmiddag zichtbaar, matig tot zéér slecht van beide kanten. BVV wil niet voetballen en maakt fouten waardoor Baardwijk kansjes krijgt, maar ook Baardwijk maakt fouten en geeft BVV de kansen.
In de 10e minuut scoort BVV, als door een miscommunicatie de bal via de kluts voor de voeten komt van een BVV speler die beheerst de bal in het doel schiet.

Tot de rust zijn er kansen voor beide teams, maar gescoord wordt er niet meer.

Ruststand 1-0

Na de rust probeert Baardwijk kansen te creëren om de gelijkmaker te scoren, maar men is niet goed genoeg in het samenspel, de voorzetten worden niet op maat gegeven of de bal wordt niet tussen de palen geschoten of gekopt.
De sporadische kansjes die wel op doel worden geschoten of gekopt zijn een prooi voor de keeper.
BVV speelt in de 2e helft het spel dat men graag speelt. De tegenstander tegenhouden voor de eigen 16 meter, de bal naar voren schieten als deze veroverd wordt, of verspeeld wordt door Baardwijk en hopen dat de snelle spitsen een kans weten te creëren.

Met nog 15 minuten spelen wordt jeugdspeler Quinn van Baardwijk in het veld gebracht, maar Baardwijk krijgt het laatste kwartier geen kansen meer op de gelijkmaker of het moet de niet gegeven strafschop zijn voor een handsbal.

Als in de 89e minuut BVV de 2-0 scoort uit een counter zit Tom Sleenhoff al een tijdje na 2 gele kaarten op de reservebank.

Eindstand 2-0

Donderdag 17 maart 2022 speelt Baardwijk wéér een wedstrijd om de 13e en 14e plaats, om 20:00 uur wordt op Sportpark de Gaard afgetrapt in de derby tegen RWB.

Baardwijk’s selectie hoopt op een goede opkomst van de supporters, Baardwijk kan de steun goed gebruiken om RWB te verslaan en een plekje te stijgen op de ranglijst.

Foto's van de wedstrijd gemaakt door Michel Geers: Klik hier!