Baardwijk JO13-2– Dussense Boys JO13-1JM

5143ND
WAALWIJK

Baardwijk JO13-2– Dussense Boys JO13-1JM Uitslag 1-6 - 24/9/22

Zaterdag net even voor de middag waren onze jongens er weer helemaal klaar voor.

We begonnen iets later aan de wedstrijd maar dat had geen impact op ze.

De start van de wedstrijd was er dan ook één om in te lijsten.

Direct was dat te zien. Dussense boys werd meteen opgejaagd na het fluitsignaal waardoor de bal rond de 20 meter op het middenveld werd verloren. De bal werd snel opgepakt door Lenn. Hij ging solo 1 tegen 1 en kwam de keeper tegen na het winnen van het duel. Dat pakte mooi uit met een fraaie kap voor de keeper en de bal werd netjes ingeschoten. Dit was nog binnen de eerste minuut!  Later in de wedstrijd kreeg ook Tijl nog een kop kans die net rakelings langs de paal ging. Ook Xavi kreeg nog een kans 1 op 1 met de keeper maar helaas schoot hij mis.

Toen konden de jongens even hun rust nemen bij een 1-2 stand en dat deden ze dan ook aardig...Dussense boys stond al even op het veld, maar wij niet. Was dit een strategie van de Staf... 😉?

In het tweede deel waren er weer enkele kansen maar de bal deed helaas niet wat we wilden.

De wedstrijd liep op zijn einde en dat was ook te zien aan het uithoudingsvermogen wat parten speelde. De jongens hadden het conditioneel moeilijk maar hebben wel weer alles gegeven alsook in de vorige wedstrijden.

Dussense boys hield het wel wat langer vol en dat resulteerde in het laatste kwartier nog voor 3 tegendoelpunten. De eindscore werd uiteindelijk 1-6.

Wederom een wedstrijd waar de jongens lieten zien dat zij keihard kunnen werken, waarin genoeg kansen worden gecreëerd maar het soms even niet mee zit. Ook het samenspel en de mooie acties die worden gemaakt is een genot om naar te kijken. De werklust is top! Ga zo door!

Ik denk dat wij met zijn allen wel zijn overtuigd dat er voldoende wilskracht is om elke wedstrijd een goede partij te zijn voor de tegenstander.

Met een wat langere adem, wat vanzelf zal komen door meer trainingen en wedstrijden te spelen in combinatie met iets meer geluk aan onze zijde waardoor de bal wel de juiste richting op gaat, zal een eerste overwinning dan ook niet lang op zich laten wachten.

Jotham Schuman (Vader Xavi)