Wissels pakken dramatisch uit!

OSC'45 F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 1.14

28 april 2016 18:30

Vanavond staat de belangrijke uitwedstrijd tegen OSC’45 op het programma. De wedstrijd stond eigenlijk voor afgelopen zaterdag ingepland, maar omdat onze Beer deze week voor onderhandelingen in Turkije verblijft, was er geen vervanging voor in ons doel te contracteren. Laten we hopen dat hij het niet eens wordt met FC Alanya, want wij willen hem natuurlijk binnen onze gelederen behouden. De wedstrijd werd uitgesteld tot nader order.

Echter de schrik van onze hoofdtrainer zat er al snel in, toen hij hoorde dat voor volgende week zelfs de helft van zijn mannen niet beschikbaar zijn wegens andere verplichtingen binnen Europa. Een appje bracht uitkomst en de wedstrijd werd ingepland voor deze donderdagavond. De spanning zit er al goed in, onze mannen hebben alles nog in eigen hand en kunnen zich bij hun debuut in de 1ste klasse zelfs nog tot Kampioen laten kronen. Maar dan moeten ze wel nog 5 punten goed maken op Boxtel F1, maar ze hebben wel 2 wedstrijden minder gespeeld dan Boxtel F1.

Als vervanger van Keano hebben wij vanavond Kaj, kersvers kampioen met de F2 kunnen contracteren. Hij zal gedurende de afwezigheid van Keano ons doel verdedigen. In de verdediging beginnen Delano en Mart, het middenveld wordt vandaag bemand door Jayden, Jaqin en Tristan, in de spits staat Vince. Op de reserve bank beginnen Yaden en Stefan.

Onze mannen mogen beginnen, zij nemen als eerste de aftrap. De eerste kans is ook aan ons, Vince snelt op het vijandelijke doel af maar de keeper weet knap te redden. Jaqin geeft de bal op links aan Jayden, die geeft de bal goed voor bij de 2de paal, Tristan komt aan gehold, maar is net te laat bij de bal om hem in te tikken.

Tristan geeft de bal vanaf rechts goed hoog voor, Jayden brengt de bal onder controle en schiet heel knap in de lange hoek de 0-1 binnen.

Er is een klutsbal op het middenveld, niemand die de bal echt onder controle kan krijgen en de bal maar steeds omhoog schieten, uiteindelijk weet Jaqin de bal uit de kluts hoog naar voren te schieten. Jayden bedenkt zich geen moment en schiet de bal direct op het doel, de bal gaat net naast.

Vince en Tristan hebben een mooie één- twee waaruit een mooie kans ontstaat, maar helaas zonder doelpunt.

Mart krijgt de bal maar moeilijk onder controle, als hij dan eindelijk met zijn neus de goede richting op staat, speelt hij de bal door het midden naar Delano maar die staat te ver weg, de bal wordt verloren, OSC’45 F1 komt er erg gevaarlijk uit, zij spelen de bal goed rond en uiteindelijk komt daar een mooi schot op ons doel uit. Dit schot beland zelfs op onze lat, helaas ketst de bal vervolgens terug in de voeten van een speler van OSC’45 F1 en hij weet de 1-1 te scoren.

Via links komt Stefan op, hij heeft een mooi één – tweetje met Jaqin, goed en simpel samenspel, Stefan krijgt de bal terug van Jaqin en schiet goed op doel, 1-2! Daarna fluit de scheidsrechter af voor de pauze.

Onze mannen hebben de eerste helft uitstekend gespeeld, door pech krijgen ze wel een tegen doelpunt, maar het betere spel is voor onze mannen.

In de pauze geeft hoofdtrainer Roy de instructies, speel simpel, speel de bal rond, maak vaak die mooie één – tweetjes die jullie laten zien en verzaak niet, kom op mannen! Vervolgens meent hoofdtrainer Roy te moeten wisselen, hij haalt Jaqin en Vince, tegelijk eruit.

De tweede helft begint.

Als een groot kaartenhuis stort het goede spel van onze mannen helemaal in. Als de stofwolken weg getrokken zijn, wordt door de stof een eindstand van 7-4 gezien. Hoe het ook heeft kunnen gebeuren, maar onze mannen hebben de wedstrijd uiteindelijk met 7-4 verloren. Bij een 5-2 probeert hoofdtrainer Roy de schade nog wel te herstellen door Jaqin en Vince weer in het veld te brengen, maar het mag helaas niet meer baten. Vince scoort nog wel 2 keer, maar voor de rest was het niet meer om aan te zien.

Tijdens het perspraatje na afloop gaf hoofdtrainer Roy wel toe dat hij ongelukkig was geweest met zijn wissels, maar in de tweede helft had hij zijn eigen team ook niet meer herkend, iedereen, niemand uitgezonderd liet zijn koppie hangen, ze wilden niet meer voor elkaar vechten.

Helaas moeten we daardoor concluderen dat OSC’45 F1 dik verdiend gewonnen heeft. De grote nederlaag hoeft nog niet funest te zijn voor de titelaspiraties van onze mannen, maar ze MOETEN nu wel winnen aanstaande zaterdag tegen Boxtel F1! Maar vanavond druipen wij met zijn allen teleurgesteld af….

Wel mag er een groot compliment gemaakt worden aan de scheidsrechter van dienst, hij heeft een uitstekende wedstrijd gefloten!

Topscoorderslijst (1de klasse + Beker) van het seizoen 2016:

Vince              19

Yaden                   6