Kampioensaspiraties vervlogen!

Boxtel F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 1.14

30 april 2016 10:00

Vanochtend stond de zeer belangrijke uitwedstrijd tegen RKVV Boxtel F1 op het programma, er moet gewonnen worden, willen we na de zware nederlaag van afgelopen donderdag nog uitzicht willen behouden op een eventueel kampioenschap in de 1ste klasse. Zelfs een gelijkspel is niet voldoende, want dan zijn de jongens van Boxtel F1 kampioen.

Iedereen is tijdig aanwezig, we zijn natuurlijk niet meer samen geweest sinds de zware nederlaag van afgelopen donderdag, dus voordat onze mannen de wei ingestuurd worden, krijgen ze eerst nog een donderspeech van onze hoofdtrainer.

De mannen zijn zelf ook nog teleurgesteld in de uitslag van afgelopen donderdag. Hoofdtrainer Roy zegt verder; Werk voor elkaar en heb wat voor elkaar over! Vanaf minuut 1 geconcentreerd zijn, samen aanvallen, samen verdedigen! Kosten wat kost moeten we hier vandaag winnen, Boxtel wordt vandaag geen kampioen! Ik wil de koppies de zelfde kant op hebben, ik ben TROTS op jullie!

Vervolgens gaan onze mannen de wei in om een warming- up te doen. Het is een zeer uitgebreide warming- up, ik zie ze oefeningen doen die ik ze niet eerder heb zien doen, maar de koppies van onze mannen zien er strak uit, ze zijn er klaar voor!

Onze hoofdtrainer Roy heeft de volgende opstelling gemaakt;

Kaj staat wederom op doel, de verdediging wordt weer door Delano en Mart gevormd, Jayden, Jaqin en Yaden starten op het middenveld, Vince staat in de spits. Tristan begint vandaag als reserve.

Onze mannen verliezen de tos, Boxtel F1 mag beginnen met de aftrap. Onze mannen lijken in het begin van de wedstrijd stijf te staan van de zenuwen, ze weten dat er vandaag gewonnen dient te worden. De jongens van Boxtel F1 beginnen feller en spelen aan het begin van de wedstrijd beter dan onze mannen. Mart heeft te veel tijd nodig om de bal weg te werken, hij verliest de bal en Boxtel F1 verzilverd hun eerste kans, 1-0.

Wij komen er maar moeilijk uit, vaak wordt de lange bal gehanteerd, maar deze kunnen we op het middenveld niet bemachtigen, want vaak vangt iemand van Boxtel F1 de bal op, om vandaaruit weer een goede combinatie te maken richting ons doel. Wij mogen ons in deze fase in de handen knijpen met het feit dat wij vandaag Kaj in ons doel hebben staan, wat een goede en knappe reddingen die hij maakt!

Naar mate de eerste helft vordert, gaan onze mannen steeds beter spelen, ze combineren steeds beter, alleen de kansjes die wij krijgen worden nog net niet goed uitgespeeld, maar het ziet er steeds beter uit. Daarbij mag ook echt een compliment gegeven worden aan Tristan, die heel goed werk verricht vanaf de rechterkant en ook zelfs gevaarlijk voor het vijandelijke doel op weet te duiken.

In de laatste minuut van de eerste helft zet Jaqin goed door op links, hij lijkt de bal bijna te verliezen maar zet toch nog eens goed door, nu staat hij al op de achterlijn en heeft geen verdedigers in zijn buurt, hij speelt de bal goed voor, laag over de grond. Bij de tweede paal staat Tristan klaar om de bal binnen te schieten, 1-1!

Daarna fluit de scheidsrechter af, het is rust.

Hoofdtrainer Roy geeft aan dat onze mannen in het begin van de wedstrijd veel te gehaast spelen, veel balverlies lijden, speel de bal goed in en loop dan mee. Blijf scherp achterin, blijf naar de bal kijken, niet happen. Laat strijd zien en trek dit goede spel van net voor de rust door in de tweede helft!

Er is een ware scrimmage voor ons doel, een eerste redding van Kaj en vervolgens wordt de bal achter getikt, corner voor de tegenstanders.

Counter, Vince rent op doel af, maar de keeper weet knap te redden. Waarna Boxtel F1 een counter krijgt, maar ook nu ligt Kaj goed voor de bal. Het spel golft op en neer, steeds meer toeschouwers uit het dorp komen op de wedstrijd af, iedereen heeft in de wandelgangen gehoord dat er ontzettend goed gevoetbald wordt door beide teams, wat een spanning, wat een wedstrijd! Langs de zijlijn  kunnen de toeschouwers het maar moeilijk volhouden, hier en daar is de hartslag goed te horen, wat een spanning!

Vince, Tristan en Yaden hebben nog een hele goede kans om tot scoren te komen maar helaas missen zij net dat beetje geluk om Boxtel F1 in mineur te dompelen. En wat als je zelf de kansen niet benut? Ja, helaas, het gebeurd, Boxtel F1 komt in de laatste minuut er goed uit, Delano blokt de bal ontzettend goed, hij raakt daarbij ook nog geblesseerd. Maar helaas krijgt hij geen bezit over de bal, de speler van Boxtel F1 schiet op doel en weet de 2-1 binnen te schieten.

De wedstrijd is gespeeld, onze mannen hebben niet meer de tijd om het tij te keren. De scheidsrechter fluit voor het einde van de wedstrijd. RKVV Boxtel F1 is kampioen geworden, maar ze hebben het vandaag echt niet cadeau gekregen!

Met opgeheven hoofd, kunnen onze mannen vandaag van het veld stappen. Zij hebben de harten van alle toeschouwers langs de lijn flink laten bonzen en helaas net niet tot winst weten te komen.

Mannen jullie hebben vandaag gestreden als LEEUWEN, iedereen die jullie een warm hart toedragen, zijn SUPER TROTS op jullie! Bedankt voor deze strijd, voor deze mooie wedstrijd maar wat balen dat we niet wisten te winnen!

We hebben nu anderhalve week om de wonden te likken. Dan staat de uitwedstrijd tegen BMC F1 op het programma, bij winst is de 2de plek veilig! Heel veel succes op 11 mei aanstaande!

Topscoorderslijst (1de klasse + Beker) van het seizoen 2016:

Vince              19

Yaden                   6