Baardwijk JO9-1 start competitie met een klinkende zege

Dussense Boys JO9-1

Onder 9 zaterdag, JO9-1, 2e klasse 13

4 februari 2017 9:30

Eindelijk ging afgelopen week het licht op groen om weer te mogen trainen. Ondanks een paar zaalvoetbaltoernooitjes en een training in het stadion van RKC, had iedereen toch wel weer heel veel zin om “voor het echie” te gaan spelen. We beginnen de voorjaarscompetitie in de tweede klasse van de KNVB, nadat we de onderlinge competitie met WSC, RKDVC en Elshout veel te gemakkelijk gewonnen hadden. Dat betekent dus wel dat we meer weerstand gaan krijgen en dat het allemaal niet meer zo makkelijk zou gaan als dat we tot dusver in dit seizoen gewend zijn.

De eerste tegenstander was het altijd lastige Dussense Boys. De reis er naar toe liep uit op een ware achtervolging op Arno, die er blijkbaar erg veel zin in had en zijn auto vol gas de A59 op stuurde om vervolgens de oversteek met het pontje te maken naar “de Klaai”. Aldaar aangekomen bleek dat onze sponsor de verkeerde tas had meegenomen. In plaats van de tas met de shirtjes had hij zijn voetbaltas van de vorige dag meegenomen. Noodgedwongen speelden we de eerste helft dus met onze trainingsjacks aan. De shirtjes arriveerden aan het einde van de eerste helft, dankzij een snelle actie van Melvin.

Dan de wedstrijd. We waren erg benieuwd waar we zouden staan. Dussen speelde de najaarscompetitie ook in de tweede klasse en was daar als derde geëindigd. Dat leek dus een mooie test te gaan worden voor onze jongens. De eerste 5 minuten moesten we weer wat wennen aan elkaar en aan het veld. Het spel ging goed op en neer, maar echte kansen bleven uit. Daarna kreeg Baardwijk de overhand. De bal ging goed van voet tot voet en Dussen werd terug gedrongen op eigen helft. Op de rechtervleugel speelde Stefan een dijk van een wedstrijd. Hij sneed met regelmaat als een mes door de verdediging van Dussen en creëerde zo een paar kansen. Die werden (nog) niet benut. Na een minuut of 10 was het dan toch raak en schoot Stefan de 0-1 binnen na een assist van Dilano die goed stond op te letten toen de afvallende bal in zijn richting kwam. Daarmee groeide het vertrouwen van de geel-zwarten en weer was het Stefan die na een mooie actie de bal fantastisch in de bovenhoek joeg. Sommige spelers dachten dat het weer zo’n gemakkelijke wedstrijd zou worden. Daar dachten de Dussense Boys toch anders over, want na een snel en goed uitgespeelde aanval kon de aanvoerder de aansluitingstreffen binnen schieten. Daarna werden we direct weer onder druk gezet en even leek het alsof de wedstrijd kantelde in ons nadeel. We wisten de voorsprong vast te houden en met een stand van 1-2 gingen we naar de ranja. In de rust werden de shirtjes aangetrokken en gingen de trainingsjacks terug in de tas. Blijkbaar was dat net wat we nodig hadden, want we schoten uit de startblokken. De ene na de andere goede aanval werd op de mat gelegd. Zo schoot Talha al na een paar minuten snoeihard tegen de lat. We voetbalden Dussen volledig van de mat. Jayson maakte vanaf de rechtervleugel goede actie die resulteerden in goed voorzetten en dito kansen. Helaas gingen die er niet in. Maar toen hij zelf de kans kreeg was het wel raak, na een mooie voorbereidende actie van Kay. De vierde goal kwam op naam van Talha, nadat Stefano, die niet helemaal fit aan de wedstrijd begon, het overzicht hield en de bal panklaar legde voor Talha. Vervolgens was het weer Jayson die de bal met een beetje geluk langs de keeper schoot. Keeper Kaj had nog een goede redding in petto nadat de spits van Dussen een open schietkans kreeg. Met een katachtige reflex voorkwam hij een tweede tegentreffer. Na weer een goede pass van Stefano kon Talha zijn tweede doelpunt van de dag maken: 1-6. Omdat de stand het inmiddels weer toeliet mocht Ted opdraven in de spits. En meteen liet hij zien dat hij niet alleen een goede verdediger is, maar dat hij ook makkelijk tot scoren komt. Met een bekeken schuiver in de linker onderhoek liet hij de keeper volledig kansloos. Talha speelde bijzonder sterk in de tweede helft en schoot voor de zoveelste keer op doel. De bal werd echter van richting veranderd en belandde zomaar in het net. Het slotakkoord was voor Stefano, die goed anticipeerde op een verkeerde uittrap van de keeper en de bal eenvoudig in het lege doel schoof. Dat was de laatste goal van de wedstrijd en de scheidsrechter besloot om de ongelijke strijd te beëindigen. Een 9-1 overwinning was het uiteindelijke resultaat. Een hele goed prestatie en een hele goede wedstrijd. Er werd fantastisch gevoetbald, met durf en inzet. Alles klopte en er werd goed als een team gespeeld. Een heel goed begin dus. Volgende week is er weer een Akkerlaan derby als we het opnemen tegen WSC JO9-2.