Baardwijk JO9-1 kruipt door het oog van de naald

SSC'55 JO9-1

Onder 9 zaterdag, JO9-1, 2e klasse 13

18 februari 2017 9:00

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen SSC’55 op het programma. Een ploeg die we enigszins kenden van de Waalwijl Cup (1-0 winst) en een zaalvoetbaltoernooi tijdens de winterstop (2-0 verlies). Het kon dus alle kanten op.

Aan het begin van de wedstrijd ging het spel gelijk op. Beide ploegen leken aan elkaar gewaagd. Baardwijk was wat beter aan de bal, maar SSC verdedigde prima. Ook werden zij soms wat gevaarlijk via de sterke spits. Ted had hem echter volledig onder controle. Slechts één keer wist hij aan de aandacht van Ted te ontsnappen. Met een geweldige redding voorkwam Kaj toen een tegentreffer. Naarmate de eerste helft vorderde kregen we steeds meer de overhand. Ted was al een paar keer met een mooie rush van achteruit naar voren gekomen. Helaas leverden die niks op. Bij de derde keer speelde hij de bal af naar Stefan, die met een bekeken schuiver in de linker onderhoek de 1-0 op het scorebord zette. Een mooie goal uit een mooie aanval. Niet veel later kregen we een corner. Deze werd genomen door Talha. In plaats van een hoge bal voor de goal, besloot Talha de bal van de goal af te spelen, in de voeten van Stefano. Met wederom een schuiver in de linker onderhoek stond het ineens 2-0. Baardwijk bleef goed voetballen, maar SSC deed goed mee. Uit een corner voor onze gasten kwam de bal bij Stefano terecht. Hij speelde de bal mooi diep richting Kay. Kay ging er achteraan en had voldoende voorsprong om de achtervolgende meute voor te blijven. Vervolgens rondde hij het knap af door de bal goed langs de keeper te schieten. De goal viel op het juiste moment want de een minuut later floot de goedleidende scheidsrechter voor de rust.

Er was eigenlijk weinig op te merken in de rust, behalve dat we in de verdediging soms met zijn tweeën naar de bal toe lopen. Het gevaar is dan dat er een speler vrij komt met alle gevolgen van dien.

De tweede helft leek wel een andere wedstrijd tussen twee andere teams. SSC kwam als herboren uit de kleedkamer en Baardwijk leek het wel te geloven. Er was eigenlijk niks aan de hand. Met een 3-0 voorsprong hoef je niet al te veel risico meer te nemen. Toch was de drang naar voren te groot en liepen we tegen een counter aan. Een goed uitgespeelde aanval van onze tegenstander zorgde ervoor dat het verschil teruggebracht werd tot 2. Toch ging het binnen de minuut weer fout, toen Stefano de bal vanaf de zijlijn terug speelde op Kaj. Die had daar niet op gerekend. De snelle spits van SSC wel. Hij liet dit buitenkansje dan ook niet liggen en plotseling stond het 3-2. Toen werd het toch nog billenknijpen. Het spel golfde op en neer en beide ploegen kregen kansen. De keepers hielden echter stand. Totdat wij een corner kregen. Onze verdediging stond te ver naar voren toen de bal er door SSC werd uitgehaald. Ted en Dilano kozen dezelfde man om te dekken en dus stond de spits van SSC vrij. De bal werd goed op hem gespeeld en hij rondde bekwaam af. Zo verspeelden we dus in 10 minuten tijd een 3-0 voorsprong. Even leek het erop dat het nog erger zou worden, maar gelukkig herpakten we ons. Dat was mede mogelijk omdat de trainer van SSC besloot zijn twee spitsen te wisselen. Waarschijnlijk was hij tevreden met een punt. Met nog een minuut te spelen stoomde Ted weer eens op naar het vijandelijke doel. Hij was er bijna toen hij op onreglementaire wijze gestopt werd. Een directe vrij trap was het gevolg. Stefan nam plaats achter de bal. Voordat de scheidsrechter kon fluiten nam Stefan in al zijn enthousiasme de vrije trap. Nog voor dat de bal bij de goal was floot de scheidsrechter al dat dat niet de bedoeling was. Bovendien liepen de trainers/“verzorgers” Janik en Sjors nog in het veld. De vrije trap moest dus worden overgenomen. Overigens werd de bal uitstekend gestopt door de keeper van SSC. Er ontstond wat commotie omdat de begeleiding van SSC het er niet mee eens was, maar de scheidsrechter kon glashelder verklaren waarom de vrije trap opnieuw moest worden genomen. En aldus geschiedde. Wederom nam Stefan plaats achter de bal. Deze keer koos hij de andere hoek en met een fantastisch curve vloog de bal in de kruising: 4-3! Een minuutje later was het afgelopen en konden we weer 3 punten bijschrijven. Helaas toonde de trainer van SSC zich een zeer onsportief verliezer. Erg jammer. Wel een goed voorbeeld van “hoe het niet moet” voor onze jongens. Volgende week is het Carnaval. Geen wedstrijd dus, maar wel een feestje in de kantine voor de liefhebbers.