Baardwijk JO9-1 incasseert eerste nederlaag van het seizoen

11 maart 2017 11:00

DESK JO9-1 - Baardwijk JO9-1

zaterdag, 11 maart 2017

Na de thriller van vorige week tegen RKDVC stond er afgelopen zaterdag weer een moeilijke tegenstander op het programma. Onze jongens moesten het opnemen tegen DESK JO9-1.  Als je de uitslagen bekijkt, zie je dat er 5 van de 6 ploegen heel goed aan elkaar gewaagd zijn. Dat levert mooie en spannende wedstrijden op waar onze jongens veel van leren. Zo ook afgelopen zaterdag.

Beide ploegen waren tot zaterdag nog ongeslagen. We spraken af dat we hard zouden werken om die ongeslagen status te behouden. En DESK was tot op het bot gemotiveerd om een einde te maken aan onze zegereeks. Dat beloofde dus een spannende pot te worden.

We begonnen goed aan de wedstrijd. We speelden elkaar de bal toe en waren fel op de bal. Ook bleven we weer goed in positie achterin, waar Ted en Dilano weer een ijzersterk duo vormden. DESK voetbalde ook goed en was zelfs net wat feller. Onze tegenstander wilde echt winnen en dat straalden ze ook uit. Daar schortte het bij ons aan. De echte wil om te winnen was niet bij iedereen aanwezig. Gedurende de eerste helft trok DESK het spel naar zich toe en kwamen de eerste kansen. Op een harde schuiver had Kaj een fantastisch antwoord door de bal onder uit de hoek te tikken. Niet veel later belandde een poeier van afstand op de lat. Ook Baardwijk kreeg kansen. Een schot van Dilano dat naast ging, een schot van Stefan dat naast ging en de grootste kans van allemaal toen Jayson alleen voor de keeper verscheen. In al zijn enthousiasme zag hij Stefan over het hoofd die voor een leeg doel de bal voor het intikken had. Helaas kwam de bal niet bij hem terecht. Ook Kay kreeg nog een grote kans na een geweldige pass van Stefano. Jammer genoeg  kwam hij snelheid te kort om de verdedigers voor te blijven. Zo golfde het spel op en neer, maar goals bleven uit. Tijdens de rust hebben we aangegeven dat we de bal zo snel mogelijk terug moeten veroveren als we hem verliezen. Niet blijven staan en opgeven. Ook moest er meer rust aan de bal komen. Er werden te veel blinde ballen naar voren geschoten, terwijl er ook spelers vrij staan die je de bal kan toespelen.

In de tweede helft was DESK de bovenliggende partij. De 1-0 hing in de lucht en hij viel ook na een minuut of 5. Dat was een domper en deed de moraal geen goed. Je zag dat er vermoeidheid in de ploeg sloop. Met slechts één wissel is het lastig om even te herstellen. Onze tegenstander had maar liefst 3 wissels en daardoor konden zij het langer volhouden. Dat brak ons ook op uiteindelijk. Het werd 2-0 uit een corner waarbij we de doelpuntenmaker over het hoofd zagen. Niet lang daarna kregen we weer een corner tegen. Deze werd scherp ingedraaid en werd ongelukkig in eigen doel gewerkt. Toch vonden we nog een keer de energie om naar voren te gaan. We verdienden er een corner mee. Deze werd door Talha genomen. Ook deze corner werd scherp ingedraaid en verdween ineens achter de keeper: 3-1. Verder kwamen we niet meer en zo leden we onze eerste nederlaag van het seizoen. Wel hebben we vandaag weer veel geleerd. Eén van de dingen waar we als team aan moeten werken is dat we de wil moeten tonen om te winnen. Sommige spelers laten dat te weinig zien. Bij DESK werd door iedereen hard gewerkt en dat betaalde zich uit. Ook moeten we werken aan overspelen onder druk. In de vorige competitie kregen we zeeën van tijd om te bedenken wat we met de bal konden gaan doen. Tegen de komende tegenstanders krijgen we die tijd niet en zullen we dus sneller moeten handelen. Maandag gaan we er weer tegenaan op de training zodat we klaar zijn voor onze volgende tegenstander.