SC Elshout – Baardwijk 1-3

Baardwijk 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 2 16

9 september 2017 17:00

Baardwijk wint ook de 2e wedstrijd voor de KNVB beker, zaterdagavond van SC Elshout.
Omdat in de Langstraat op zaterdag/zondag de Kennedy Mars de 80 van de Langstraat werd gelopen is in gezamenlijk overleg besloten de wedstrijd te spelen op zaterdagavond om 17:00 uur.

SC Elshout dat komend seizoen in de 4e klasse D zal gaan spelen wilde tegen Baardwijk zo min mogelijk doelpunten incasseren en hoopte in de counter te kunnen scoren.
De opstelling van Elshout was een 1-4-5-1 formatie, erg verdedigend, maar Baardwijk startte voortvarend aan de wedstrijd. Toch leek het SC Elshout te lukken om stand te houden tegen Baardwijk, Baardwijk werd slordiger in balbezit, vaak werd een moeilijke keuze gemaakt en Baardwijk wist weinig kansen te creëren, Baardwijk’s keeper Kevin Brok wist tot tweemaal toe een achterstand te voorkomen en stuurde het team naar voren.
In een kwartier tijd was de wedstrijd beslist, Voetballer van het Jaar 2016-2017 Kevin Vissers gaf het goede voorbeeld, tweemaal wist hij de doelman van SC Elshout te passeren en het was spits Max van der Aa die voor de ruststand van 0-3 zorgde.

Ruststand 0-3

Tijdens de rust had trainer Emiel Heefer het team op enkele plaatsen gewijzigd, Baardwijk probeerde direct na het begin signaal van de 2e helft weer vanuit de organisatie te voetballen. De trouwe supporters zien steeds vaker dat er vanuit een goede organisatie veel kansen worden gecreëerd, maar ook dat Baardwijk weinig kansen geeft aan de tegenstander om in scoringspositie te komen.
De tweede helft heeft zich vooral afgespeeld op de helft van SC Elshout, maar de uitstekende keeper van SC Elshout zorgde ervoor dat Baardwijk niet meer tot scoren kwam, zelfs niet uit de gevaarlijke corners die Baardwijk veelvuldig mocht nemen.
Met nog 10 minuten te spelen moest Baardwijk met 10 spelers verder om dat er niet meer gewisseld kon worden en Dylan den Exter met een blessure de wedstrijd moest verlaten.
In deze laatste 10 minuten probeerde SC Elshout enige druk te zetten op het moment dat Baardwijk balbezit had, maar Baardwijk hield stand, tot de blessuretijd was aangebroken.

Een speler van SC Elshout werd getackeld in de 16-meter en de scheidsrechter wees resoluut naar de penaltystip. Kevin koos de verkeerde hoek waardoor de eindstand van 1-3 op het mDWF* kon worden ingevuld.

* = mobiel Digitaal Wedstrijdformulier

Zondag valt in Nieuwkuijk de beslissing wie er winnaar wordt van Beker Amateurs poule.
In groep 2 – 16 heeft RKVV Nieuwkuijk de koppositie in handen. Met een beter doelsaldo dan Baardwijk staat het met 6 punten op de plaats die recht geeft op de volgende ronde.

Het team van Emiel Heefer mag het in Nieuwkuijk opnemen tegen het team van Patrick Berkelmans, de trainer die in het seizoen 2015-2016 met Baardwijk promoveerde naar de 2e klasse en het vorige seizoen met RKVV Nieuwkuijk promoveerde van de 4e naar de 3 klasse.

De wedstrijd wordt gespeeld op sportpark Nieuwkuijk, Kerkstraat 14 in Nieuwkuijk, de aanvang is 14:30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter van Teeffelen.