Baardwijk 1e in Groep 2-16 van de KNVB Beker

Baardwijk 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 2 16

17 september 2017 14:30

Baardwijk start volgende week zondag de competitie in de 3e klasse B met een uitwedstrijd tegen Oosterhout.

Als voorbereiding op de competitie mocht Baardwijk 1 drie bekerwedstrijden spelen in groep 2-16.
Na tegenstanders SSC ’55 (2-1 winst) en SC Elshout (1-3 winst) te verslaan, was de afsluitende wedstrijd in de groep tegen medekoploper RKVV Nieuwkuijk.
De winnaar van de wedstrijd gaat naar de knock-out fase van de KNVB beker.

Om 14:30 uur was de aftrap van de wedstrijd waarbij RKVV Nieuwkuijk in de openingsfase de beste kansen creëerde, maar doelman Tony Salm weerhield Nieuwkuijk van het scoren.
In de 18e minuut mocht Bart Rombouts een vrije trap nemen op zo’n 20 meter van het doel. De geplaatste bal verdween in de hoek, de keeper van Nieuwkuijk hield de bal tegen maar kon door een blessure de bal niet meer oppakken, Guus Beerens was als eerste bij de bal om deze in het doel te plaatsen. 0-1, na het doelpunt is er wat oponthoud omdat de keeper van het 2e elftal zijn eigen in het Nieuwkuijk tenue mocht omkleden.
In 28e minuut raakt Dylan den Exter geblesseerd in een duel, een Nieuwkuijk speler pikt de bal op en schiet de bal in het doel achter Tony, 1-1 en Dylan verlaat het speelveld.

Ruststand 1-1

Na vijf minuten spelen na de rust wordt de wedstrijd in 2 minuten beslist, Bart Rombouts brengt de stand op 1-2 en een van richting veranderd schot van Ugur Ozcan brengt de stand op 1-3.
De wedstrijd was gespeeld, trainer Patrick Berkelmans van Nieuwkuijk probeerde met nog enkele tactische wijzigingen een doelpunt voor Nieuwkuijk te forceren.
Nieuwkuijk wist pas in de blessuretijd de score te verkleinen, door een toegekende strafschop te verzilveren werd de stand 2-3.

De goed-leidende scheidsrechter van Teeffelen floot direct na het benutten van de strafschop voor het eindsignaal.

Eindstand 2-3

Eindstand Groep 2-16