Baardwijk verliest niet!

Baardwijk 1

Mannen, 1, 3e klasse B

24 september 2017 14:30

De eerste competitiewedstrijd voor Baardwijk in de 3e klasse B werd gespeeld op sportpark de Contreie in Oosterhout tegen v.v. Oosterhout.
In de zomerstop heeft Baardwijk enkele nieuwe spelers aan de selectie mogen toevoegen, die graag met de nieuwe trainers Emiel Heefer en Esteban Gagliardi willen samenwerken om mooie prestaties met v.v. Baardwijk neer te zetten.
Baardwijk won de groepsfase van de KNVB Beker van SSC’55, SC Elshout en v.v. Nieuwkuijk, tegenstander v.v. Oosterhout won van WDS’19 en Chaam en speelde gelijk tegen UVV’40.
Goede resultaten voorafgaande aan de wedstrijd.
Trainer Jorco de Kok van v.v. Oosterhout kon een technisch goed team opstellen, trainer Emiel Heefer mist nog enkele spelers door schorsingen en blessures.

Van het beginsignaal controleerde v.v. Oosterhout en wist de eerste 20 minuten drie grote kansen te creëren, maar de spitsen stonden nog niet op scherp of vonden een uitstekend keepende Kevin Brok in de baan van hun schoten.
In de 25e minuut wist TSC toch tot scoren te komen, na een aanval kwam Tarik Maamar alleen voor Kevin en wist in de verre hoek te scoren, 1-0
Direct na de voorsprong moest Kevin wederom een redding verrichten. In een sportieve wedstrijd kreeg v.v. Oosterhout de eerste gele kaart van de wedstrijd van scheidsrechter van de Brink.

Ruststand 1-0

Na de rust werden er een aantal tactische omzettingen gedaan bij Baardwijk, waaronder de wissel van Sjors Lombarts die vervangen werd door Dylan de Groot. Baardwijk kwam hierdoor wat beter in de wedstrijd en Davy Heuverling kreeg ook de eerste goede kans van de wedstrijd.
Baardwijk mocht zelfs juichen nadat Tim Inen een voorzet gaf die niet goed verwerkt werd door de verdediging v.v. Oosterhout voor de voeten belandde van Joep Klerx die de bal breed legde op de aanvoerder (Davy Heuverling). De inzet van Davy werd van richting veranderd en de bal belandde in de goal. 1-1

De juichstemming bij Baardwijk verdween nog in dezelfde minuut, een ongelukkige valpartij kostte Tim Inen de wedstrijd en mocht met een rode kaart naar de kleedkamer. 11 tegen 10.

Toch wist Baardwijk met veel inzet een punt (na 95 minuten voetbal) te verdienen.

Zondag a.s. speelt Baardwijk thuis tegen R.W.B. de eerste derby van het jaar.
De aanvang van de wedstrijd op Sportpark Olympia is gepland op 14:30 uur en de wedstrijd zal onder leiding staan van scheidsrechter Tim Visser.