RWB wint Waalwijkse derby van Baardwijk.

Baardwijk 1 (zon)

RWB 1 (zon)

Mannen, 1, 3e klasse B

1 oktober 2017 14:30

Vroeg in het seizoen werd in Waalwijk op 1 oktober op Sportpark Olympia de Waalwijkse derby Baardwijk – RWB gespeeld.

Vooraf altijd een potje wat beladen is omdat beide teams perse niet van elkaar willen verliezen.

RWB was de competitie goed gestart met een overwinning op VCB en had met Jock Bergmans een geblesseerde speler en met  Ronald Possemis die nog niet geheel wedstrijdfit was twee spelers die niet konden starten.

Baardwijk had een langer lijstje, had vanuit vorig seizoen een aantal geschorsten meegenomen, een geschorste speler uit de openingswedstrijd en spelers die geblesseerd waren, totaal vijf stuks die niet op het digitale wedstrijdformulier konden worden gezet.

RWB was met een overwinning op VCB het seizoen niet verkeerd gestart, ook Baardwijk was overigens het seizoen niet slecht begonnen want vorige week uit tegen het sterke Oosterhout had het er een gelijkspel uitgesleept.

De wedstrijd begon met veel respect door beide verenigingen met 1 minuut stilte voor de overleden Baardwijkman Mario van Gorkum.

Na het fluitsignaal van de prima leidende nog jonge scheidsrechter Visser was het RWB dat het beste uit de startblokken kwam.

Na een kwartier spelen kwam RWB dan ook op een verdiende 1 – 0 voorsprong, Koen van Baardwijk legde voorafgaand aan de goal de bal blind breed naar rechts waar de opstomende rechtsback Jon van de Kamp met een verwoestende uithaal de bal in het dak van de goal poeierde.

Net voor en net na de rust kwamen de kansen voor Baardwijk en had het dus mogelijkheden om op een gelijke stand te komen, beide keren bleek echter keeper Amir Sahin van RWB  een onneembare vesting.

RWB ging een heel stuk effectiever om met de kansen, in de 51e minuut stuurde Mike van Helvoirt op rechts Koen van Baardwijk weg en verschalkte hij in de verre hoek keeper Kevin Brok van Baardwijk, tussenstand 0-2.

RWB bracht daarna met Boyke Mungroop, Paul van Oudhuizen en kort daarna Sam Klijberg drie fitte spelers in het veld en kwam niet meer in gevaar.

Met de 0-3 in de 83e minuut van aanvoerder Larry van Ommen was de wedstrijd definitief gespeeld.

Na de wedstrijd was iedereen van Waalwijk Oost en West het er over eens dat RWB terecht had gewonnen.

Baardwijk mag volgende week naar Breda om te proberen JEKA de punten afhandig te maken, RWB speelt op De Gaard thuis tegen het Tilburgse ZIGO.

Foto's van Michel Geers

Foto's van Alexander de Peffer