Baardwijk wint van Bavel

Bavel (zon)

Mannen, 1, 3e klasse B

5 november 2017 14:30

Baardwijk speelde zondag 5 november de 4e thuiswedstrijd van het seizoen.

Er werd verloren van RWB, gelijkgespeeld tegen Waspik en gewonnen van Were Di.
Baardwijk bezette voor de aftrap de 12e positie op de ranglijst en Bavel stond 3e.

De “ziekenboeg” van Baardwijk loopt langzaam leeg, de concurrentiestrijd tussen de spelers in de selectie wordt groter, de keuzes voor trainer Emiel Heefer steeds moeilijker.
Wéér een ander elftal als de voorgaande wedstrijden aan de aftrap. De aftrap werd verricht door Jairo van der Laan, en zal deze middag niet de enige speler van Baardwijk zijn die scoort bij doelman Glenn van Peer.

Al na 5 minuten werden de aspiraties van Baardwijk duidelijk, winnen van Bavel, en door het doelpunt van Ugur Ozcan had Baardwijk de gewilde, vroege voorsprong.
Baardwijk probeerde voetballend het strafschop gebied van Bavel te bereiken, daardoor creëerde men veel kansen. Kansen werden niet benut of Bavel kon de bal op tijd onderscheppen en met “de lange bal” proberen gevaarlijk te worden. Gevaarlijk werd men de 1e helft maar één keer, ondanks de vele corners die men mocht nemen.
De gevaarlijke kans van Bavel was een geplaatste bal achter doelman Kevin Brok, de bal belandde op de paal en in de rebound schoot een Bavel speler tegen Joep Klerx op de doellijn.
Bavel kwam de 1e helft niet tot scoren en met de stand 1-0 gingen beide ploegen de rust in.

Baardwijk had de thee nog niet helemaal verwerkt of de stand op het scorebord stond op 1-1.
Het publiek hoefde niet lang te wachten op een volgend doelpunt, een tweede assist op een doelpunt voor Tom Sleenhoff en Bart Rombouts wist net als op 11 oktober 2015 te scoren bij Bavel’s doelman. Stand 2-1

Nog geen 3 minuten later kon Baardwijk de overwinning veilig stellen omdat Kevin Vissers een strafschop mocht nemen. De anders zo onberispelijke strafschoppennemer schoot de bal niet overtuigend genoeg op doel en doelman Glenn wist de penalty te stoppen.

Uiteraard moest Baardwijk nu de voorspong proberen te behouden, voor beide doelen kwamen kansen op een doelpunt maar er werd in de resterende minuten niet meer gescoord.
Eindstand 2-1

Zondag 12 november 2017 komt Uno Animo op bezoek op Sportpark Olympia, inzet van de wedstrijd aan de Akkerlaan is de 3e ronde van de KNVB beker.
Aanvang van de wedstrijd is 14:30 uur, en staat onder leiding van Scheidsrechter Schuurmans.
Pupil van de Week Jayson Oostrum zal de spelers van Baardwijk het goede voorbeeld geven.

Fotoverslag van de wedstrijd