Baardwijk wint van Oosterhout (4-0)

Baardwijk 1 (zon)

Oosterhout (zon)

Mannen, 1, 3e klasse B

4 februari 2018 14:30

Zondagmiddag 4 februari 2018 mag Baardwijk aantreden tegen Oosterhout.

Bij Baardwijk wordt verschrikt gereageerd op de aankondiging van de opstellingen door de omroeper, geschorste doelman Kevin Brok mag niet keepen, terwijl 2e doelman Tony Salm wegens ziekte niet onder de lat kan plaatsnemen. Trainer Emiel Heefer had op donderdag een vooruitziende blik en had als noodmaatregel Alosha Boezer gevraagd zijn handschoenen thuis op de zolder te zoeken, Alosha keept al jaren niet meer, maar is ook erg verdienstelijk als veldspeler bij Baardwijk 1 en 2.

Daarna is het op Sportpark Olympia bijna 14:30 uur en het is muisstil op het sportpark. Niet omdat er geen toeschouwers zijn, maar omdat iedereen uit respect voor Ton Versnel, voorzitter van scheidsrechtersvereniging Drechtsteden die onlangs is overleden op 59-jarige leeftijd 1 minuut stil is.

Om 14:30 mocht Pupil van de Week Kay Selier de aftrap verrichten van scheidsrechter van der Heyden. Kay gaf het goede voorbeeld, want na 5 minuten spelen stond de 1-0 op het scorebord.
Delano Boezer scoorde uit een vrije trap vanaf de zijlijn, de trap van Delano raakte geen medespelers en Oosterhout’s keeper kon de bal niet uit het doel houden.
Nog geen 2 minuten later mocht het publiek weer juichen, een prachtige steekpass van Tom Sleenhoff werd uitstekend ingeschoten door Bart Rombouts. Baardwijk – Oosterhout 2-0.
Oosterhout heeft na 30 minuten spelen nog geen uitgespeelde kans gekregen als iedereen behalve de grensrechter van Oosterhout ziet dat Sjors Lombarts op correcte wijze de 3-0 scoort.
Maar de scheidsrechter neemt het vlagsignaal over van de grensrechter en keurt het doelpunt ten onrechte af. 2 minuten later mag Kevin Vissers een strafschop nemen na een overtreding op Delano Boezer. Kevin scoort en laat de 3-0 op het scorebord plaatsen.

Ruststand 3-0

Baardwijk’s supporters verwachten een beter Oosterhout in de 2e helft, maar het tegenvallende spel van Oosterhout zorgt niet voor gevaarlijke doelpogingen om Baardwijk’s verdediging in verlegenheid te brengen.
Baardwijk heeft ook in de 2e helft het betere van het spel en ziet Sjors Lombarts op miraculeuze wijze 4-0 scoren. De wedstrijd is gespeeld, het enige dat Baardwijk wenst is om vandaag “de nul” te houden.
In de 87e minuut krijgt Oosterhout een kadootje van de overigens goed leidende scheidsrechter, een strafschop. De strafschop wordt gestopt door Alosha, maar de scheidsrechter laat de strafschop overnemen, opnieuw stopt Alosha de ingeschoten strafschop en zorgt dat “de nul” op het scorebord blijft staan. Eindstand 4-0

Baardwijks selecties mogen donderdag nog een “carnavalswedstrijdje” spelen, het weekeinde Carnaval vieren om vervolgens zich op te maken voor de wedstrijd tegen VCB uit Biezenmortel.

De wedstrijd VCB – Baardwijk wordt gespeeld op Zondag 18 februari 2018 om 14:30 uur.