35. Tony Salm

In de rubriek Kennismaken met … in Weekblad Waalwijk, op de website en overige Social Media van Baardwijk worden Baardwijkers in de gelegenheid zich voor te stellen aan eenieder die Baardwijk een warm hart toedraagt.

Deze keer is het de beurt aan Tony Salm.

Leeftijd:              35 jaar
Club(s):               RKC, FC Den Bosch, Helmond Sport, Kozakken Boys, GVV Unitas, Emplina, Baardwijk, Nivo Sparta, Baardwijk.

Met ingang van seizoen 2022/2023 Assistent- / keeperstrainer bij v.v. Baardwijk.

Wie is Tony Salm?

35 jaar en keepers / assistent trainer bij vv Baardwijk.
Samenwonend met Indi in s-‘Hertogenbosch.

Wat doe je in het dagelijks leven?

Werkend als Supply Chain Planner bij Robey Sportswear in Rotterdam/Dordrecht.
Hierbij zorg ik ervoor dat er voldoende artikelen op voorraad zijn en zo niet dan bestel ik deze op tijd bij zodat wij alle bij ons aangesloten retailers kunnen voorzien van onze artikelen.

Ben je zelf actief geweest als voetballer?
Welke positie heb je het meeste gespeeld en wat waren je sterkste / zwakste punten?

Ik heb in de jeugd bij RKC, FC Den Bosch en Helmond Sport gespeeld.
Daarna heb ik in de senioren gespeeld bij Kozakken Boys, GVV Unitas, Emplina, Baardwijk en Nivo Sparta.
Mijn positie in het veld was keeper.
Als sterke punt heb/had ik mijn coaching en het meevoetballen, door mijn lengte waren hoge ballen helaas mijn zwakke punt.

Wat is de mooiste herinnering voor jou bij v.v. Baardwijk?
Dat moet het trainingskamp van vorig jaar zijn, op zo’n trainingskamp zie je altijd iets moois met een spelersgroep gebeuren. Ondanks dat we vorig jaar gedegradeerd zijn hadden we wel een hechte groep en was de sfeer binnen de groep altijd goed.
Op zo’n trainingskamp beleef je veel leuke momenten met elkaar en dat maakt een groep nog hechter, helaas kwam dit er sportief niet uit, want dat hadden deze jongens wel echt verdiend.

Wat betekent v.v. Baardwijk voor jou?
Baardwijk is voor mij een vriendelijke en warme club.
Zelf heb ik hier maar 1 jaar gespeeld maar heb mij in dat jaar meteen erg op mijn plek gevoeld en geaccepteerd.
Toen ik Nico Klerkx 3 jaar geleden belde om te vragen of ze nog een keeperstrainer zochten werd ik ook weer met open armen ontvangen.

Wie is de beste trainer waarmee je hebt getraind?
In de jeugd bij RKC heb ik Pieter in ’t Groen als trainer gehad.
Hij heeft mij in mijn eerste jaar bij een BVO heel veel geleerd.

Wat zijn je verwachtingen als Assistent bij Baardwijk?
Dit jaar wordt mijn eerste jaar als assistent trainer, hierin hoop ik veel te kunnen leren van Nigel.
Ik hoop zowel individuele spelers als het team te kunnen ondersteunen waar nodig en dit jonge team veel bij te kunnen brengen.

Wie is de leukste Teammanager geweest in je voetbalcarrière en waarom?
Bij Nivo Sparta had je Toon Heesbeen lopen als teammanager een geweldig persoon.
Iemand die niet op zijn mondje is gevallen maar wel alles over heeft om het goed te doen voor het team. Hem kon je alles vragen en daar zorgde hij dan voor.

Wat is jouw persoonlijke doelstelling voor het seizoen 2022-2023?
Veel leren, voor mij is het een jaar van nieuwe dingen doen.
Training geven is toch iets heel anders dan zelf training krijgen.

Wat zijn je verwachtingen voor Baardwijk 1 in de 4e klasse?
Het liefst roep je natuurlijk meteen weer kampioen worden en terug naar de 3e klasse, maar we hebben een heel jong team waarmee we weer moeten bouwen. Veel jonge spelers waar veel potentie in zit. Ik hoop dat dat er dit jaar uit gaat komen en dan verwacht ik dat we een heel mooi en leuk jaar in de 4e klasse gaan hebben.

Wat je verder nog kwijt wil?
Mocht je op zondag niets te doen hebben kom eens gezellig bij Baardwijk 1 of 2 kijken.

Tony_Salm-1257.jpg