36. Christa Hage

In de rubriek Kennismaken met … in Weekblad Waalwijk, op de website en overige Social Media van Baardwijk worden Baardwijkers in de gelegenheid zich voor te stellen aan eenieder die Baardwijk een warm hart toedraagt.

Deze keer is het de beurt aan de wedstrijdleidster van de jeugd, trainster van de MO10-1, speelster van Baardwijk Vrouwen Zondag 2 én supporter van de JO14-1.

Naam:                  Christa Hage
Leeftijd:               44 jaar
Club(s):               v.v. Sleeuwijk, v.v. Baardwijk

1. Wie is Christa Hage?

Ik ben 44 jaar, samenwonend met Stefan, Luca (JO14-1) en Myrthe (MO10-1)
Sinds 2000 woonachtig in Waalwijk, daarvoor in Sleeuwijk.
Op dit moment bij Baardwijk als trainer MO10-1, wedstrijdleider jeugd, speelster VR2 zondag en supporter JO14-1.

1. Wat doe je in het dagelijks leven?

Business analist bij Uitgeverij Zwijsen in Tilburg.
We maken lesmethoden voor het basisonderwijs en kinderopvang (o.a. Veilig leren lezen).
Ik analyseer markt- en klantdata en vertaal dit naar informatie voor verschillende collega’s op de commerciële afdeling en management/directie, zodat zij hun functie nog effectiever en efficiënter uit kunnen voeren.

1. Ben je zelf actief geweest als voetballer?
    Welke positie heb je het meeste gespeeld en wat waren je sterkste / zwakste punten?

Als kind voetbalde ik altijd met de jongens op het veldje voor mijn huis. Op mijn 16e ben ik lid geworden van vv Sleeuwijk. Begonnen in de 5e klasse, opgeklommen naar de 2e klasse en 2 keer de bekerfinale gehaald.
Heb op het middelveld gestaan: midden-mid en linkshalf. Maar ook verving ik regelmatig de spits of stond ik op het doel.
En nu speel ik, als ik niet geblesseerd ben, nog bij Baardwijk VR2.
Sterkste punten zijn wel mijn fanatisme en doorzettingsvermogen. Vroeger was dit ook mijn loopvermogen, maar dat is met het ouder worden afgenomen.

1. Hoe ben je in aanraking gekomen met v.v. Baardwijk?

Mijn kinderen gingen voetballen bij Baardwijk en toen ik bij de trainingen stond te kijken werd er gevraagd of ik niet wilde helpen bij de kanjers. En toen men erachter kwam dat ik zelf ook gevoetbald had, werd er al snel gevraagd of ik niet bij vrouwen 2 mee wilden doen.

1. Waarom wil je de Wedstrijdleider Jeugd zijn?

Vorig jaar coördineerde ik nog, mede, de onderlinge competitie.
Baardwijk is hieruit gestapt en dus had ik weer een beetje tijd over. Aangezien wedstrijdleider jeugd een essentiële rol is die ingevuld moet zijn, heb ik dit opgepakt.

Maar het zou fijn zijn als er meer mensen zich melden als vrijwilliger, zodat het kleine kringetje vrijwilligers (dat bijna op de club woont) ontlast wordt van de meerdere taken die ze nu vervullen.

1. Wie is de beste trainer waarmee je hebt getraind?

Antoine Hoevenaren (vv Sleeuwijk)

1. Wat zijn je verwachtingen als Wedstrijdleider bij Baardwijk?

Verwachtingen heb ik niet in deze rol.

1. Wat is jouw persoonlijke doelstelling (als wedstrijdleider) voor het seizoen 2022-2023?

Vanuit de verschillende rollen bij Baardwijk heb ik diverse doelstellingen:
Wedstrijdleider jeugd: ontzorgen van de jeugdleiders m.b.t. wedstrijdzaken.
Trainer MO10-1: deze meisjes zoveel mogelijk van het spelletje bijbrengen, zodat zij er net zoveel lol in krijgen als ikzelf.
Speelster Vrouwen 2 zondag: na 3 mislukte pogingen, nu toch echt het hele seizoen wedstrijden te kunnen spelen zonder blessure en te kunnen strijden voor het kampioenschap.

1. Wat zijn je verwachtingen voor Baardwijk 1?

Ik heb werkelijk geen idee. Ben voornamelijk gefocust op de jeugd en op de vrouwenteams.

1. Wat je verder nog kwijt wil?

vv Baardwijk is een super gezellige club, waar veel georganiseerd wordt (voor de jeugd). Plezier en gezelligheid zijn essentieel om goede teamresultaten te behalen.
Kom gerust eens kijken en voel je welkom.

Christa_Hage-2594_1_50.jpg