37. Marco Verboven

In de rubriek Kennismaken met … in Weekblad Waalwijk, op de website en overige Social Media van Baardwijk worden Baardwijkers in de gelegenheid zich voor te stellen aan eenieder die Baardwijk een warm hart toedraagt. In de week van de scheidsrechter kunnen we kennismaken met de scheidsrechter die de meeste wedstrijden bij Baardwijk in een weekeinde fluit.

Deze keer is het de beurt aan Marco Verboven.

Naam:                  Marco Verboven
Leeftijd:               52 jaar
Club(s):                Baardwijk en RKDVC

Wie is Marco Verboven?

Ik ben Marco Verboven, 52 jaar, geboren in Drunen, single en bijna een kwart eeuw woon ik nu op loopafstand van Bork in de Beukenlaan.

Wat doe je in het dagelijks leven?
Ik werk bijna 24 jaar met alle plezier op de administratie bij de Pali Group in Den Bosch.

Ben je zelf actief geweest als voetballer?
Welke positie heb je het meeste gespeeld en wat waren je sterkste / zwakste punten?
Ik ben sinds kort rustend lid, in het veld stond in vaak back (een prachtige plek) maar de meeste wedstrijden heb ik toch gekeept.
Sterke punten als keeper: ik was een echte lijnkeeper dus met uitkomen was dat wel wat minder.

Hoe ben je in aanraking gekomen met v.v. Baardwijk?
Via Wally Buijs en Mario van Gorcum, de grondleggers van het zaterdagteam van Bork waar ik altijd voor gespeeld heb.

Waarom ben je scheidsrechter geworden?
Zonder scheidsrechter geen wedstrijd en onze jeugd moet lekker kunnen voetballen, en natuurlijk om een geweldige club als Baardwijk te helpen.

Wat is de leukste wedstrijd die je gefloten hebt?
Een scheidsrechter moet vooral niet op de voorgrond willen treden, maar gewoon zijn wedstrijd fluiten. Als het onderling respect tussen de spelers er op het veld is en de wedstrijd loopt lekker vlot, geniet ik ook als scheidsrechter.
Dat respect voor elkaar mis ik tegenwoordig wel, en dat is ook een reden waarom steeds meer scheidsrechters (helaas) afhaken.

Wat is het sportiefste team die je gefloten hebt?
Dat moet vast een wedstrijd zijn geweest op het Hans van Beijnen Taartentoernooi (wat jammer dat dit prachtige toernooi er niet meer is) of het Peter van Cromvoirt Scholentoernooi, die toernooidagen zijn een genot om te fluiten.

Wat is je mooiste moment als scheidsrechter geweest?
Daar vraag je me wat; Ik fluit vaak twee wedstrijden op een zaterdag en dat al jaren.

Welke spelers heeft een positieve indruk op je achter gelaten?
Jeroen Krol, nu ook in zijn nadagen van zijn carrière maar altijd sportief binnen en buiten de lijnen.

Welke scheidsrechter is jouw voorbeeld?
Bij Baardwijk is dat een kruising tussen de rust en zelfverzekerdheid van Arjan van Delft, het punctuele wat Jan Heuverling had en het een bietje met een geel-zwart hart fluiten van Theo van Brunschot.
Bij RKDVC was dat Toon Schapendonk.

Baardwijk 1 speelt komend seizoen 4e klasse, wat zijn je verwachtingen?
Nieuwe trainer, nieuwe spelers, is nog moeilijk in te schatten, hopelijk kunnen ze voor een periodetitel gaan.

Wat je verder nog kwijt wil?
Iedere club draait om zijn vrijwilligers.
Zo ontvangt Adje van Cromvoirt iedere zaterdag ook de scheidsrechters en hij staat altijd voor ze klaar of voorziet ze van een lekker bakkie koffie.
Iedereen weet bij Baardwijk dat Koen en Patricia heel veel doen bij Bork, onze jeugdvoorzitter doet er nu ook gewoon het werven van nieuwe scheidsrechters en het inplannen van de wedstrijden bij, complimenten Koen!

Rest mij in de Week van de Scheidsrechter, al onze scheidsrechters (en zeker ook de nieuwe) heel veel succes en plezier te wensen bij het fluiten van de wedstrijden.

Marco_Verboven-2867.jpg