39. Kirsten Koolen-Coenen

In de rubriek Kennismaken met … in Weekblad Waalwijk, op de website en overige Social Media van Baardwijk worden Baardwijkers in de gelegenheid zich voor te stellen aan eenieder die Baardwijk een warm hart toedraagt.

Deze keer is het de beurt aan Kirsten Coenen.

Naam:             Kirsten Koolen-Coenen
Leeftijd:          37 jaar
Club(s):           v.v. Baardwijk
Functies:         Kantine medewerkster

Wie is Kirsten Koolen-Coenen?
Ik ben moeder van 3 kinderen (Loïs 14, Xavi 11 en Kess 6) bonusmoeder van Troy 18 en Tristan 15. Getrouwd met Rob Koolen, dochter van Tonny en Anneke Coenen. Tonny is ook al jaren actief als   voetballer, trainer etc.

Wat doe je in het dagelijks leven?
In het dagelijks leven ben ik Pedagogisch Medewerkster bij Mikz.

Hoe ben je in aanraking gekomen met v.v. Baardwijk?
Bij v.v. Baardwijk ben ik zowat opgegroeid. Toen ik ben geboren was mijn vader nog actief als voetballer in het 1e  van v.v. Baardwijk waar hij (bijna) heel zijn voetbalcarrière gevoetbald heeft.
Daarna is hij hoofdtrainer geworden en dit doet hij nog steeds. Ik heb dus vele voetbalclubs gezien, ging samen met mijn moeder overal mee naartoe. Uiteindelijk kreeg ik verkering met Rob, die onder mijn vader als trainer voetbalde bij Baardwijk. Rob is nog steeds actief als voetballer bij het zaterdagteam en tevens verzorger/hersteltrainer bij de selectie.

Dit seizoen ben je kantine medewerkster, wat maakt deze functie zo leuk ?
Ik heb horeca altijd leuk gevonden, voorheen ook veel in gewerkt en het trekt me gewoon. Heb ook destijds mijn SVH gehaald om een eigen kroeg te openen, maar dat is niet al te best geëindigd.
De kantine samen met Edwin en Silvia (en de rest natuurlijk) draaiende houden is naast leuk ook nog eens gezellig. Aangezien ik al erg vaak en veel bij v.v. Baardwijk ben, was de stap niet heel groot.

Wat is je mooiste herinnering bij Baardwijk?
Natuurlijk dat ik mijn man daar heb leren kennen, maar ook dat mijn zoon Xavi onder leiding van mijn vader destijds zijn start in de voetbalwereld heeft gemaakt. Ook de vele feestjes en het kampioenschap van het zaterdagteam!

Wie is (zijn) de Allerbeste voetballer(s) van Baardwijk die je op de velden van Baardwijk hebt gezien en waarom?
Jurgen Hendrikx, samen met Rob Koolen in de spits. Toptijden waren dat. Rob werken en Jurgen maakte ze vaak af. Maar ook mijn vader was een geweldige verdediger. Die hoort ook zeker in mijn lijstje. Meer recent vind ik Dylan den Exter en Delano Boezer echt goede voetballers.

Wat is de leukste anekdote van jou bij Baardwijk?
Meestal zijn het bloopers, hahaha maar het mooiste vind ik toch wel dat als mensen na afloop van een feestje je komen bedanken voor de gezelligheid en de goede zorgen.

Baardwijk 1 speelt komend seizoen 4e klasse, wat zijn je verwachtingen?
Top 4 is wel mijn verwachting.

Met wie zou v.v. Baardwijk volgens jou Kennis moeten maken?
Met Silvia van Nierop.

Wat je verder nog kwijt wil?
Dat ik trots ben op onze club! En verder dat het echt best veel werk is, zo’n kantine draaien. Dus mocht je je geroepen voelen te komen helpen, laat het mij dan vooral weten. Ik vind het fijn dat mensen zelf naar me toe komen en zeggen wanneer ze zouden kunnen helpen, ik kijk dan naar de planning en in overleg is er veel mogelijk. Als we met wat meer man zijn, is de belasting voor de rest ook niet zo groot.

Kirsten_Koolen_Coenen-4723.jpg