Kennismaken met Luuk Koolen

In de rubriek Kennismaken met … op de website en overige Social Media van Baardwijk worden Baardwijkers in de gelegenheid gesteld zich voor te stellen aan eenieder die Baardwijk een warm hart toedraagt.

Deze keer is het (volgens Teammanager Jasper Werten) de beurt aan “de meest onderschatte voetballer van Baardwijk”, “de Frenkie de Jong van Baardwijk”, … Luuk Koolen, “Rustig buiten het veld maar meedogenloos in het veld”, aldus Senad Hadzic, trainer v.v. Baardwijk.

Naam: Luuk Koolen
Geboren: 6 april 1998
Club(s): Baardwijk
Positie: Centraal achterin / rechtsback
Dagelijks leven: Student aan de opleiding Ondernemerschap & Retailmanagement

Sterkste / zwakste punt van Luuk Koolen?

Mijn sterkste punt in het voetbal is dat ik altijd alles voetballend op probeer te lossen. Ik kies niet snel voor de lange bal en ben dan ook af en toe ‘te rustig’. Mijn zwakste punt is denk ik mijn linkerbeen, ofwel mijn chocoladebeen.

Kleur voetbalschoenen?
Mijn favoriete kleur voetbalschoenen, en waar ik tevens ook momenteel op voetbal, is zwart. Ik ben niet zo van de opvallende schoenen en houd het liever bij zwart, met het liefst nog wat gele accenten erin ;).

Mooiste tenue en sportpark van de tegenstanders waar je tegen gevoetbald hebt?
Het mooiste sportpark waar ik ooit op heb gevoetbald, dat is een goede vraag. Dan denk ik toch dat ik kies voor het sportpark van onze buren RKC. In de jeugd heb ik hier meerdere keren tegen mogen voetballen terwijl ik altijd groot fan van de club was. Ik denk dat dit voor mij wel het sportpark is geweest waar ik een mooie ervaring op heb gedaan als jeugdspeler. Tevens vind ik dan ook de tenue’s van RKC het mooist.

Mooiste voetbalmoment in jouw carrière?

Het mooiste voetbalmoment dat ik het beleefd in mijn voetbalcarrière is het kampioenschap in de A1 (momenteel Jeugd O19). Dit seizoen hadden wij echt een enorm sterk team en een leuke begeleiding waarmee wij niet alleen in het veld maar ook buiten het veld een hechte groep waren. Het hele seizoen hebben wij met SVSSS moeten vechten om de eerste plaats, welke wij dan ook bemachtigd hebben door in de uitwedstrijd met SVSSS te winnen. Deze eerste plaats hebben wij daarna niet meer weggegeven waardoor wij bovenaan eindigde.

Wist je dat?
Ik vroeger in de jeugd nog wel eens een heethoofd kon zijn? Ik heb hierdoor meerdere malen de wedstrijd en soms ook de trainingen eerder moeten verlaten. Dit waren de minder mooie momenten, maar heb er wel veel van geleerd!

Beste voetballer van Baardwijk?

De beste voetballer waar ik samen mee gevoetbald heb bij Baardwijk vind ik Délano Boezer. Door hem ben ik toen ik 7 jaar was naar Baardwijk gekomen waarna wij tot op heden elk seizoen samen gevoetbald hebben. Ook hebben wij samen een aantal keer mee mogen draaien bij de KNVB. Ik vind Délano een goede voetballer omdat hij altijd de combinatie aan probeert te gaan, niet snel de lange bal hanteert en veel voetballend inzicht heeft. Ook is hij er niet vies van om extra meters af te leggen voor het team en zijn verdedigende taak uit te voeren. Kortom: een complete voetballer waar je graag mee samen speelt.

Van welke voetbaltrainer heb jij het meest geleerd?

Ik heb veel trainers gehad waar ik veel van heb geleerd. In de jeugd heb ik Ruud van den Heuvel eerder als trainer gehad waar ik in dat seizoen veel van heb mogen leren. Ik kijk dan ook erg uit om aankomend seizoen opnieuw onder de leiding van Ruud (en natuurlijk de rest van de begeleiding) te mogen voetballen.

Daarnaast heb ik veel geleerd zowel in het veld als buiten het veld van trainer Sjors Verkerk. In de A-jeugd (J O-19) kreeg ik Sjors voor het eerst als trainer, waarna wij gelijk een goede klik hadden. Sjors heeft mij veel geleerd op voetballend gebied omdat hij altijd de nadruk legde op het zoeken van de voetballende oplossing. Niet voor niets dat wij in dit seizoen zo mooi voetbal speelde en kampioen werden, denk ik. Ook heb ik één jaar met Sjors in het veld mogen voetballen. Ook in dit jaar heb ik veel van hem geleerd omdat hij een echte leidersrol heeft en de ploeg op sleeptouw weet te nemen.

Wat wil je nog bereiken in het voetballen?
Ik zou graag nog een keer kampioen willen worden met Baardwijk. Een kampioensjaar is een jaar zoals geen anderen waarin vaak de sfeer in het team goed is, en er ook buiten het veld vaak veel gezelligheid is omdat een kampioensjaar gepaard gaat met veel overwinningen en mooie momenten. Ik gun Baardwijk en iedereen die Baardwijk een warm hart toedraagt het ook van harte om zo’n jaar nogmaals te mogen beleven.

Wat zou je nog kwijt willen over het voetbal bij v.v. Baardwijk?

Wat ik nog kwijt wil over het voetbal bij Baardwijk is dat ik nooit spijt heb gehad dat ik in mijn jeugd voor deze club heb gekozen. Ik heb mij er van kinds af aan thuis gevoeld en nooit enige twijfel gehad om er weg te gaan. Baardwijk zal altijd mijn club zijn en ik hoop hier nog vele jaren te mogen voetballen en mooie dingen te bereiken. Daarnaast vind ik de sfeer bij de club erg prettig. Spelers, begeleiding en supporters blijven graag na de wedstrijd of training even hangen in de kantine om van de gezelligheid te genieten en een praatje te maken. Dit is voor mij erg belangrijk als speler, omdat ik hierdoor weet waarvoor ik het doe.

Luuk_Koolen-1-2_05-17-2020.jpg