6. Jos Pullens

Jos_Pullens_-_BW-5650_05-25-2020.jpg

Kennis maken met Jos Pullens

Op de vraag met wie Baardwijkers kennis willen maken, ontving de redactie van de website verschillende reacties, Jos Pullens werd enkele malen genoemd, na deze editie van Kennis maken met .., weten we wie, meer dan terecht, in 2016 “Vrijwilliger van het Jaar” werd bij v.v. Baardwijk.

Middels 9 vragen gaan we kennismaken met Jos Pullens.

Een echte Baardwijker?
Geboren op: 26-02-1964 te Waalwijk, ik ben een zoon van Nel en Lou Pullens, heb één zus Elly.
Ik ben opgegroeid in de Putstraat en heb daar gewoond tot 1976. Ik ben daarna verhuist naar de Abeelstraat, het huis waar ik nu nog steeds woonachtig ben.
Officieel ben ik lid van v.v. Baardwijk sinds 2005, sinds 1970 ben ik veelvuldig te zien bij Baardwijk, als 6-jarige jongetje mocht ik met ome Jozef mee naar Baardwijk naar de wedstrijden en trainingen kijken van het team dat begeleid werd door Ome Jozef en ging ik kijken naar de voetbalwedstrijden die Ome Jozef speelde.

Het gezin Pullens?

Ik ben getrouwd met Trudy en heb samen met haar 2 dochters en 2 zonen groot gebracht (waar de twee jongens nog steeds bij Baardwijk voetballen, en ook vrijwilliger zijn en/of zijn geweest bij Baardwijk).

Welke functies vervul je, heb je vervuld bij v.v. Baardwijk?
In 2005 zat Baardwijk in een bestuurscrisis. Ik heb toen samen met Wally Buijs, Martijn Pruijmboom, Erik van Eijk en Jozef Pullens een beleidsplan geschreven (dat nog steeds wordt toegepast binnen Baardwijk) en ben op dat moment secretaris van de vereniging geworden. Daarna ben ik Secretaris van de Jeugdcommissie, opnieuw Secretaris en Penningmeester geweest. Ook ben ik nog een jaar verantwoordelijk geweest voor de kantine in het bestuur en vanaf seizoen 2019-2020 ben ik met meerdere personen toegetreden tot de vernieuwde jeugdcommissie van Baardwijk. Als “voorzitter” van deze commissie heb ik zitting in het hoofdbestuur voor de jeugdzaken.

Aan welke trainer en/of leider heb je de leukste herinnering?
Ik loop al een jaar of 45 rond bij Baardwijk, maar heb maar 3 seizoenen gevoetbald. Ik heb in Baardwijk 6 gevoetbald. Dit elftal is door Erik van Eijk samengesteld uit jeugdtrainers en leiders. De leiders waren  toen Arian Merkx en John Pelikaan.

Wat is je mooiste herinnering bij Baardwijk?
De beslissingswedstrijd voor de promotie naar de 3e klasse van Baardwijk 1 in 2006/2007, Baardwijk won met strafschoppen met 4-2 van Sarto. De wedstrijd werd gespeeld op het terrein van Uno Animo in Loon op Zand en de wedstrijd voor het kampioenschap tegen Beek Vooruit in Prinsenbeek én de daarbij horende promotie naar de 2e klasse in 2015/2016

Wat is je vervelendste herinnering bij Baardwijk ?
Dit zijn er twee:
Het overlijden van Peter van Cromvoirt in maart 2012. Peter was altijd de drijvende kracht van v.v. Jeugdcommissie Baardwijk.
Een andere vervelende herinnering is de beslissingswedstrijd om handhaving in de tweede klasse tegen RKVV Erp op het Sportpark van OJC Rosmalen in Juni 2017.

Wat is het mooiste kampioenschap van jou of je team?
Ik heb met het 6e geen kampioenschap mogen beleven, we werden twee maal tweede.

Wie, spelers en/of begeleiders/vrijwilligers staan er in het team van Baardwijk waarvoor jij bewondering hebt of hebt gehad in de 45 jaar dat jij bij Baardwijk bent ?
Ik heb een aantal namen van spelers, begeleiders en vrijwilligers, ook van 45 jaar terug, waarbij enkele personen ons helaas zijn ontvallen, waar ik nog fijne herinneringen aan heb:

Krien de Veer, Andre van Mosselveld, Tonny Coenen, Henny Molengraaf, Nico Klerx, Lesly Heim, Charles Moonen, Fred de Brouwer, Raymond Leytens, Jurgen Hendrix en Kevin Vissers.

Omdat je niet iedereen op zal kunnen stellen die je op zou willen stellen mag je nog 4 reservespelers opnoemen:
Jasper Werten, Paul Sleenhoff, Bart Rombouts en William van Litsenburg

Trainers, leiders, verzorgers, materiaalman zouden zijn:
Ruud van den Heuvel en Patrick Berkelmans, Hans Sleenhoff en Gerrit Suntenmaartensdijk

Verwacht je dat het nieuwe voetbalseizoen begint in het weekeinde van 29/30 augustus 2020 ?
Ja, dat verwacht ik wel.