9. Tom Krooswijk

Tom_Krooswijk-5960_06-15-2020.jpg

Tom Krooswijk

In de rubriek Kennismaken met … op de website en overige Social Media van Baardwijk worden Baardwijkers in de gelegenheid zich voor te stellen aan eenieder die Baardwijk een warm hart toedraagt.

Deze keer is het de beurt aan de Heintje Davids van v.v. Baardwijk, voetballer bij Baardwijk – Taxandria en weer Baardwijk, en die als verzorger professional werd bij v.v. Baardwijk, maar ook bij FC Den Bosch, RKDVC, Nivo Sparta, Nevelo en WSC véél geblesseerde spelers weer op hun niveau gebracht heeft, maar zijn carrière alsnog afsloot bij v.v. Baardwijk, al 57 jaar lid van de vereniging: “Tom Krooswijk”.

Naam:                  Tom Krooswijk
Geboren:            4 juni 1963
Club(s):                Baardwijk, Taxandria, FC Den Bosch, RKDVC, Nivo Sparta, Nevelo en WSC
Lid sinds:             1 juni 1963
Functies:             Speler, vrijwilliger, verzorger, masseur
Dagelijks leven: Assistent Bedrijfsleider bij Leo v/d Steen Witgoed in Oisterwijk

1. Al 57 jaar lid van v.v. Baardwijk, terugkijkend op je actieve voetballoopbaan, welke positie heb je het meeste gespeeld en wat waren je sterkste / zwakste punten?
    Keeper en rechtsbuiten, als keeper was mijn zwakste punt het naar links (vallen) duiken, als rechtsbuiten was ik de beste in het missen van scoringskansen, maar of dat onder de sterkste punten valt is mij nog niet duidelijk.

2. In alle elftallen heb je wedstrijden gespeeld, veel trainers en leiders gehad!
    Aan welke trainer en/of leider heb je de leukste herinnering?
    De leukste herinneringen heb ik aan Adje van Cromvoirt (C-Junioren), en aan Gerrit Postma (de A-Junioren).

3. Wat is je mooiste herinnering bij Baardwijk?
    De mooiste herinnering bij Baardwijk is het seizoen 2015-2016, het kampioenschap met Baardwijk 1 en de promotie naar de 2e klasse, het seizoen waarin alles perfect was, de begeleiding, de supporters, de spelersgroep, de vereniging.

4. Als je nog één keer een wedstrijd mocht voetballen, en opstellen met wie je gevoetbald hebt, of wie je getraind of begeleid hebt, of bewondering voor hebt, hoe zag jou Baardwijk team er dan uit?
    Opstelling / formatie: 1-4-3-3
    Keeper: Patrick Coenen
    Verdediging: Bart Janssen, Kevin Vissers, Davy Heuverling, Tim Inen
    Midddenveld: Joep Klerx, Guus Beerens, Raymond Leijtens, Bart Rombouts
    Aanvallers: Tom Sleenhoff, Rob van Ravenstein
    Op dat je niet iedereen op zal kunnen stellen mag je nog reserves opnoemen:
    Freek Klerx, Sjors Verkerk, Jasper Werten, Sjors Mandemakers, Paul Sleenhoff, Jordan van Zuylen
    Trainers, leiders, verzorgers, materiaalman zouden zijn:
    Technische Staf: Patrick Berkelmans, Dennis Vos, Gerrit van Suntenmaartensdijk, Jac Burgel

5. Wie is (zijn) de Allerbeste voetballer(s) van Baardwijk die je in 57 jaar op de velden van Baardwijk hebt gezien?
    Wim Wijnen – Jurgen Hendrikx

6. Wie is de Allerbeste voetballer die je in je carrière als verzorger hebt mogen behandelen?
    Dit zijn verschillende spelers, teveel om op te noemen, eenieder met zijn eigen kwaliteiten, 2 spelers wil ik wel in het bijzonder noemen: Anthony Lurling en Michel Vorm.

7. Welke functies heb jij in de 57 jaar dat je lid bent vervuld binnen Baardwijk ?
    De “oudjes” die dit interview lezen weten dat ik samen met mijn moeder (Anneke Krooswijk), (de pas overleden) Ineke IJskoot en Paula Pullens jarenlang in de kantine heb geassisteerd. Na het actief spelen van wedstrijden ben ik verzorger geworden van v.v. Baardwijk, na een aanbieding van FC Den Bosch heb ik op Keuken Kampioen Divisie niveau de spelers mogen verzorgen en na het verzorgen van clubs uit de regio, heb ik mijn actieve periode van verzorger zijn in 2018 bij mijn voetbalclub Baardwijk beëindigd.

8. Je vader (Karel Krooswijk) is (onder meer) terreinknecht geweest, je moeder kantinebeheerster, jij verzorger, zou jij nog een (bestuurs)-functie willen vervullen bij Baardwijk?
    Jazeker, als ik gepensioneerd ben, zou ik een bestuursfunctie willen bekleden.

9. Wil je nog iets kwijt over v.v. Baardwijk?
    “Waar ik ook gewerkt heb, van Oisterwijk tot Zaltbommel en alles wat daar tussen zit, Bork is en blijft mijn clubke, tot mijn dood toe.”