17. Robin Mostert

In de rubriek Kennismaken met … op de website en overige Social Media van Baardwijk worden Baardwijkers in de gelegenheid zich voor te stellen aan eenieder die Baardwijk een warm hart toedraagt.

Deze keer is het de beurt aan Robin Mostert

Naam:                  Robin Mostert
Geboren:            12 juni 1992
Club(s):                Baardwijk
Lid sinds:             Augustus 1997
Functies:             Speler, Trainer, Organisatie diverse activiteiten

Wie is Robin Mostert ?
Ik ben 28 jaar en woon samen met mijn vriendin Manita. In Januari gaan wij trotse ouders worden van een klein wonder. In het dagelijks leven ben ik werkzaam bij Jumbo Supermarkten waar ik dit jaar 12,5 jaar in dienst ben.

Welke functies heb je vervuld / vervul je bij Baardwijk ?
Ik voetbal sinds mijn 5e jaar bij Baardwijk. Sinds die tijd heb ik de gehele jeugdafdeling doorlopen. Vervolgens heb ik 7 jaar in de selectie gespeeld waarbij ik het meer en deel aan wedstrijden heb gevoetbald bij het 2e elftal. Ik voetbal nu voor het 3e jaar in het 3e elftal. Verder ben ik op mijn 15e begonnen met training geven aan een F7-tal bij Baardwijk, dit mocht ik samen doen met Ruud van de Heuvel. Sinds die tijd ben ik trainer en assistent trainer geweest van diverse jeugd teams. Toen ik nog niet op zondag voetbalde werkte ik altijd achter de bar bij de wedstrijden van het eerste elftal. Verder heb ik meerdere activiteiten mee georganiseerd.

Sinds augustus 2020 hoofdtrainer van het hoogste jeugdelftal bij Baardwijk – JO17-1
Wat is de doelstelling van dit seizoen?
De voornamelijkste doelstelling is plezier maken en daarbij de jongens ook nog het een en ander leren. Voor de rest is het de bedoeling om zo hoog mogelijk te eindigen in de competitie.

Al 23 jaar lid van v.v. Baardwijk, terugkijkend op je actieve voetballoopbaan, welke positie heb je het meeste gespeeld en wat waren je sterkste / zwakste punten?
De positie die ik het meest heb bekleed is toch wel achterin en dan voornamelijk centraal achterin en op de rechtsback positie. De laatste jaren bij het 3de elftal voetbal ik wat meer op het middenveld.
Sterke punten waren/zijn mijn doorzettingsvermogen en duelkracht.
Zwakke punten waren dat ik af en toe wat onzeker was/ben in de opbouw of net even de verkeerde keuze maak.

Mooiste voetbalmoment in jouw carrière?
Echt één mooiste moment kan ik niet noemen dit zijn er namelijk meerdere. De bekerfinale halen in de B-jeugd. Kampioen worden met het 2de elftal. Maar vooral de mooie evenementen die we als club hebben gehad, trainingskampen met de selectie, het 90 / 100 jarig jubileum feest enz.

Voetbalhumor?
De meeste voetbalhumor heb ik toch wel gehad op het trainingskamp in Turkije. Er wordt tot diep in de nacht gefeest en gedronken. Helaas was daar de volgende ochtend altijd de wekker die ons wekte omdat er weer een training op de planning stond. Deze ochtenden waren af en toe wel pijnlijk.

Als je nog één keer een wedstrijd mocht voetballen, en opstellen met wie je gevoetbald hebt, of wie je getraind of begeleid hebt, of bewondering voor hebt, hoe zag jou Baardwijk team er dan uit?
Opstelling / formatie: 1-4-3-3
Keeper:
Patrick Coenen
2. Verdediging:
Marcel Slaats, Jeroen Jansen, Davy Heuverling, Roy Strengers
3. Middenveld:
JP leijtens, Marten Veening, Joep Klerx
4. Aanvallers:
Bart Rombouts, Damir Hamzic, Tom Sleenhoff
Op dat je niet iedereen op zal kunnen stellen mag je nog 4 reserves opnoemen:
5. Reserves: Jeroen Floris, Délano Boezer, Horst Gouda, Jotham Schuman
Trainers, leiders, verzorgers, materiaalman zouden zijn:
6. Technische staf: Ik heb met ontzettend veel trainers en leiders prettig samen gewerkt. Vanaf de jeugd tot aan de selectie heb ik veel van hun mogen leren.

Van welke voetbaltrainer heb jij het meest geleerd?
Dit is in de jeugd toch wel geweest van Michel Geers en William van Litsenburg. Zij hebben mij training gegeven in de jeugd. Michel was mijn trainer in de B1 en William werd mijn trainer in de A1. Bij de Senioren was het Edwin Ligtvoet. Edwin is 5 jaar lang mijn trainer geweest bij het 2e

Wat wil je nog bereiken in het voetballen?
De voornaamste reden dat ik voetbal is plezier. Als ik op het veld sta wil ik er alles aan doen om elke wedstrijd winnend af te sluiten. Ik hoop nog een flink aantal jaren met plezier te mogen voetballen. Verder zou ik het ontzettend leuk vinden om zo lang mogelijk de jeugd iets bij te leren.

Wat zou je nog kwijt willen over het voetbal bij v.v. Baardwijk?
Baardwijk is een ontzettend mooie club. Ik heb waardering voor iedereen die op zijn of haar manier hun steentje bij draagt om deze club zo mooi te maken. Een club kan niet bestaan zonder vrijwilligers deze hebben wij bij v.v. Baardwijk ook ontzettend hard nodig. Ik ga iedere keer weer met een prettig gevoel naar de club dit hoop ik nog jaren vol te kunnen houden.

Robin_Mostert-7954_09-07-2020.jpg