19. Charles Moonen

In de rubriek Kennismaken met … op de website en overige Social Media van Baardwijk worden Baardwijkers in de gelegenheid zich voor te stellen aan eenieder die Baardwijk een warm hart toedraagt.

Deze keer is het de beurt aan Charles Moonen

Naam: Charles Moonen
Geboren:            7 januari 1977
Club(s):                Baardwijk
Lid sinds:             1981 met 2 uitstapjes naar RKC en Desk

Ik ben getrouwd met Esmeralda Moonen van der Lee. Samen hebben we 3 kinderen die allemaal voetballen bij Baardwijk. Tijl bij JO-10, Sterre Bij JO-15G en Pjotr bij JO-17, dit betekend dus een hele gezellige zaterdag gevuld met Baardwijk. Zelf Voetbal ik op zondag bij het 7de .

Terugkijkend op mijn actieve voetballoopbaan, heb ik bij Baardwijk op meerdere posities gespeeld. Van linksbuiten naar linkshalf tot zelfs een jaar linksback. Mijn laatste jaar in de selectie was ik laatste man. Inmiddels speel ik al een tijd in het alom geroemde Baardwijk 7. Vaak spelend met meer leiders langs de lijn bij de Dug-out dan actief op de spelerslijst.

Welke functies heb je vervuld / vervul je bij Baardwijk ?
Jeugdtrainer en jeugdleider bij diverse elftallen bij de  pupillen en junioren in de afgelopen jaren. Op dit moment ben ik leider van JO-15G .

Mooiste voetbalmoment in jouw carrière bij Baardwijk?
Als voetballer het kampioenschap met het eerste elftal  1999-2000 in de 4de klasse. Dat seizoen hebben veel mooie wedstrijden gespeeld met als uitschieter de uitwedstrijd tegen Bavel in de sneeuw.

Als jeugdtrainer het kampioenschap met de Me1 (Mo-9) in 2016

Dat seizoen wonnen we een prijsvraag van de Wegenwacht die een spelersbus beschikbaar voor 1 weekend. Uitgerekend het weekend  van onze kampioenswedstrijd. Met een volle spelersbus met ouders en speelsters wonnen we die wedstrijd uiteindelijk wonnen met 4-6.

Beste voetballer Aller Tijden van Baardwijk?
Appie Gorong, als je op 62 jarige leeftijd nog steeds een van de betere voetballers bent op zondagochtend, kun je daar alleen maar respect voor hebben.

Als je nog één keer een wedstrijd mocht voetballen, en opstellen met wie je gevoetbald hebt, of wie je getraind of begeleid hebt, of bewondering voor hebt, hoe zag jou team er dan uit ?
Opstelling / formatie: 1-4-3-3
Keeper: Thom van Beek
Verdediging: Appie Gorong – John van Suntenmaartensdijk – Ronnie Heuverling – Eelco Roomer
Middenveld: Antoine van der Lee – Arno van Broekhoven – Charles Moonen
Aanvallers: Milorad Klijn - Jurgen Hendrikx – Manual Braspenning

Op dat je niet iedereen op zal kunnen stellen mag je nog 4 reserves opnoemen:
Reserves: Andy van Eggelen - Fred den Brouwer – Willem van de velden – Leon van den Brink
Trainers, leiders, verzorgers, materiaalman zouden zijn:
Technische staf:
Trainers : Ruud van de Heuvel  en Nico van den brink
Leiders : Rini Roomer
Verzorger Marco van de Ven
Materiaalman Gerrit van Suntenmaartensdijk

Voetbalhumor ?
Nadat ik stopte bij de selectie ben ik lager gaan voetballen bij het 5de  dat inmiddels het 7de is geworden. de meeste humor heb ik wel beleefd in dit elftal. Het muurtje dat naast de goal werd geposteerd tijdens kampioenswedstrijd in 2007 bij een vrije trap, waardoor onze keeper helaas niet de nul hield was wel het meest hilarisch. Plezier, humor en de derde helft staat voorop en zijn ook de 3 redenen waardoor ik nog voetbal.

Wat zou je nog kwijt willen over v.v. Baardwijk?
Baardwijk is een prachtige warme club waar iedereen zicht thuis voelt. De club leeft zowel bij de jeugd als bij de senioren. Feesten kunnen we als de beste. Iedereen die het 90 en of het 100 jarig bestaan heeft meegemaakt kan dit beamen. Dit kan natuurlijk alleen door de vele vrijwilligers die allemaal hun steentje bijdragen om deze mooie club draaiende te houden. Daar mogen wij als Borkse trots op zijn.

Charles_Moonen_Website-0611_09-23-2020.jpg