25. Harrie Klerx Sr

In de rubriek Kennismaken met … op de website en overige Social Media van Baardwijk worden Baardwijkers in de gelegenheid zich voor te stellen aan eenieder die Baardwijk een warm hart toedraagt.

Deze keer is het de beurt aan Harrie Klerx

Naam:                  Harrie Klerx
Geboren:            17 augustus 1956
Club(s):                Baardwijk
Lid sinds:             1984
Functies:             Speler, jeugdtrainer en leider, Voorzitter, vrijwilliger.
Dagelijks leven: Sinds 31 oktober 2020 gestopt met werken.

Wie is Harry Klerx?
Ik ben de oudste zoon van “Harry de Magneet”, een zeer goede voetballer uit de glorie jaren van Baardwijk.
Ik ben 41 jaar getrouwd met Willy en samen hebben we 2 zonen, Harrie en Bram, Harrie is getrouwd met Denise, Willy en ik zijn de trotse Oma en Opa van kleindochter Pien.

Al 36 jaar lid van v.v. Baardwijk, terugkijkend op je actieve voetballoopbaan, welke positie heb je het meeste gespeeld en wat waren je sterkste / zwakste punten?
Ik heb ruim 10 jaar gevoetbald in het 6e elftal als linksbuiten.
Ik kon redelijk meevoetballen en had een behoorlijk schot in de benen.

Een echte Borkse, wat typeert jouw als Borkse ?
Ik ben op mijn 28e pas gaan voetballen, in mijn jeugd ben ik wel veel met mijn vader naar wedstrijden geweest dus kwam al veel bij Baardwijk, ik herinner mij nog goed dat de veteranen op toernooi mochten bij Oud-Gastel, ik ging altijd mee, na mijn actieve carrière ben ik jeugdleider geworden eerst bij Harrie en daarna bij Bram, ik probeerde een ieder te vriend te houden als mens, speler, leider en voorzitter, ik zoek nu voortaan de gezelligheid op bij Baardwijk.
Ik kom nu bijna 60 jaar bij Baardwijk, ik voel mij er thuis als een Borkse.

Je bent leider geweest van diverse teams, aan welk team / seizoen heb je de leukste herinnering?
Het seizoen dat ik samen met Ad Schalken leider was van de A2 waar Bram in speelde.

Wat is je mooiste herinnering bij Baardwijk?
Zoals de meeste personen met wie kennis gemaakt is vind ik de mooiste herinneringen het 90- en 100-jarig bestaan met de gezellige feesten.

Als je nog één keer een wedstrijd mocht voetballen, en opstellen met wie je gevoetbald hebt, of wie je getraind of begeleid hebt, of bewondering voor hebt, hoe zag jou Baardwijk team er dan uit?
Het huidige Baardwijk 4 waar mijn beide zoons Harrie en Bram spelen.

Wie is (zijn) de Allerbeste voetballer(s) van Baardwijk die je in al die jaren op de velden van Baardwijk hebt gezien?
Misschien een beetje afgezaagd, maar ik kies toch voor onze Harry.

Wat is je bijgebleven van de laatste 15 jaar bij Baardwijk?
De mooie jaren met de Ronde Tafel op zaterdagmiddag met de intense gesprekken die er werden gevoerd.

Wat is jou standpunt tijdens deze Coronacrises?
Heel jammer hoe het is, maar we moeten er mee leven en er het beste van zien te maken en hopen dat iedereen gezond blijft.

Met wie zou v.v. Baardwijk volgens jou Kennis moeten maken?
Harrie Klerx Jr.

Wil je nog iets kwijt over v.v. Baardwijk?
Ik vind dat het er goed en gezellig aan toegaat.

Harrie_Klerx_Sr-7946_11-02-2020.jpg