Verslag PvC Schoolvoetbaltoernooi 2022

“Het mag wéér!”

Het waren deze woorden die de toernooicommissie van v.v. Baardwijk in februari 2022 tijdens de voorbereidingen op de 31e editie van het Peter van Cromvoirt Schoolvoetbaltoernooi uitsprak.
Uiteraard waren de voorbereiding reeds in volle gang, maar dat het toernooi definitief door zou mogen gaan was eind december 2021 nog niet bekend.

De toernooicommissie onder leiding van Paul Boonekamp nam het draaiboek ter hand en stuurde een aankondiging naar de scholen, gevolgd door de inschrijfformulieren voor de leerlingen, burgemeester en wethouders werden gevraagd mee te werken aan het toernooi, sponsoren werden bezocht om sponsorgelden te innen om de medailles en de bekers te kunnen bekostigen.
Tevens werd de plaatselijke middenstand bezocht om prijzen voor de loterij te schenken.

Als tijdens de meivakantie de inschrijvingen binnen zijn, wordt het programma gemaakt en het programmaboekje samengesteld. Op 27 mei 2022 nemen 12 scholen, 61 teams (meer dan 500 deelnemers) deel aan het toernooi. De teams zullen op 8 veldjes zo’n 136 wedstrijden gaan spelen.

Meer dan 500 medailles zijn gemaakt, 66 bekers staan gereed om uitgereikt te worden, helaas is de allereerste Wisselbeker van het Schoolvoetbaltoernooi (voor Groep 7 & 8) onvindbaar gebleken op één van de deelnemende scholen in 2019.

Op vrijdag 27 mei 2022 schijnt om 07:00 uur de zon als de vrijwilligers van Baardwijk het Sportpark gereed maken voor de wedstrijden die aanvangen na de openingswoorden van Peter Monsieurs.

De bijna 20 scheidsrechters proberen de wedstrijdjes in goede banen te leiden en als om 12:30 uur voor de laatste keer gefloten wordt in het ochtendprogramma zijn alle winnaars bekend en zal wethouder Dilek Odabasi na een dankwoord aan iedereen de prijzen uitreiken.

Groep 7/8 Meisjes
1.            Pieter Wijten
2.            Villa Vlinderhof 2
3.            Villa Vlinderhof 1

Groep 5/6
1.            Van der Heijden
2.            Juliana van Stolberg 2
3.            Villa Vlinderhof 1
4.            Baardwijk

Groep 5/6 Meisjes
1.            Pater van der Geld
2.            Baardwijk
3.            Meerdijk

Als om 13:30 uur het middag programma van start gaat is het nog steeds geweldig weer om te voetballen en straalt het plezier van de gezichtjes van de spelers en speelsters, ook worden naar mate de overwinningen ook de spanningen verhoogd, als niet alleen de kinderen maar óók de begeleiding en ouders alles op alles zet om de finale te bereiken.

Als de weduwe van Peter van Cromvoirt met familie en de Familie Janssen aanwezig zijn wordt de aftrap verricht voor de finale wedstrijden voor Groep 3/4 en de finalewedstrijden voor Groep 7/8.

Na spannende finale wedstrijden gaat wethouder Odabasi opnieuw de prijzen uitreiken nadat Janneke Janssen de Gerard Janssen Wisselbokaal heeft overhandigd aan de van der Heijden school.

De van der Heijden school mag de Wisselbeker één jaar op school houden en mogelijk weer verdedigen op vrijdag 19 mei 2023.

De Top 3 van de eindstand waarbij 10 van de 12 scholen mee konden strijden om de Wisselbeker:
1.            Van der Heijden               (Gemiddelde 2,50 per teams – 3 teams)
2.            Baardwijk                          (Gemiddelde 2,40 per team – 5 teams)
3.            Villa Vlinderhof                (Gemiddelde 1,90 per team – 10 teams)

Iedere winnaar die de prijs in ontvangst kwam nemen kreeg ook een “High-Five” van de wethouder en mocht op de foto met Sjors van “Go Waalwijk” die de gehele dag zichtbaar en onzichtbaar de wedstrijden heeft bekeken.

Eindstand Groep 7/8
1.            Villa Vlinderhof 2
2.            Villa Vlinderhof 1
3.            Meerdijk
4.            Baardwijk

Eindstand Groep 3/4
1.            Van der Heijden
2.            Besoyen 2
3.            De Hoef / Hugo 4
4.            De Hoef / Hugo 3

Als om 18:00 uur de meeste deelnemers/deelneemsters en begeleiding is vertrokken zijn de vrijwilligers van Baardwijk het Voetbalterrein in orde aan het maken voor de competitiewedstrijden van zaterdag.

De conclusie van vandaag: “Een fantastische dag waar sportiviteit hoog in het vaandel heeft gestaan”. Complimenten voor een ieder die deze dag tot een fantastische dag heeft gemaakt.

“Het mocht wéér”.

De organisatie zal komende weken evalueren welke verbeteringen aangebracht kunnen worden en de aanbevelingen gebruiken om volgend jaar op Vrijdag 19 mei 2023 opnieuw een Peter van Cromvoirt Schoolvoetbaltoernooi te organiseren.

Foto's van het toernooi: https://flic.kr/s/aHBqjzRVRk

heijdenschool.png