Baardwijk JO10-1 uitgeschakeld in de beker

SSW JO10-2

17 februari 2018 10:45

We doen het dit jaar erg goed in de bekercompetitie. Zo hebben we de poulefase en de twee daaropvolgende ronden overleefd met goed voetbal en tegen goede tegenstanders. Zaterdag stond de uitwedstrijd tegen een onbekende derde klasser op het programma. We speelden uit in Dordrecht tegen SSW. Helaas waren we zwaar gehandicapt vandaag, omdat we drie spelers misten. Kai had een familie-uitje, Ted ging niet mee en Talha was ziek. Ook Stefano was verre van fit, maar hij was wel present en zou het gaan proberen. Tijdens de warming-up werd al snel duidelijk dat onze tegenstander niet het team was dat we hadden verwacht. Op het programma stond SSW JO10-2 als tegenstander, maar in werkelijkheid stond de JO10-1 op het veld. Dat werd later ook bevestigd door iemand van SSW. Dit team speelt geen derde klasse, maar hoofdklasse. Dat is nogal een verschil. De tegenstanders waren stuk voor stuk ongeveer een kop groter en ook sterker.

Als vervanger van Kai hadden we Daan uit de JO10-2 tot onze beschikking. Ondanks dat hij er acht om zijn oren kreeg, keepte hij uitstekend. Daan was erg nerveus voor de wedstrijd, maar toen het eerste fluitsignaal klonk, was dat meteen weg en haalde hij de ene na de andere bal uit zijn doel. Ook hadden we Darian uit de JO10-2 weggeplukt. Darian traint al een tijdje met ons mee en zal de competitie met de JO10-2 gaan spelen. Het was al een tijdje geleden dat Darian een wedstrijd had gespeeld, dus hij miste wat ritme, maar ook hij speelde een verdienstelijke partij.

We begonnen de wedstrijd met een goede aanval. Helaas kon Berat de kans niet verzilveren. Daarna begon SSW te voetballen. Het was geen geoliede machine, maar meer een team van individualisten. De meesten konden goed voetballen, ware snel en sterk. En niet te vergeten spijkerhard. De slidings vlogen onze jongens om de oren. Soms op de bal, maar vaak op de enkels. De overigens goed leidende scheidsrechter had het er maar moeilijk mee en moest onze tegenstander regelmatig terecht wijzen. Echt goed voetbal legde SSW niet op de mat. Er zat zo af en toe een goede aanval tussen, maar de meeste goals vielen uit corners, fouten van ons of individuele acties. We gingen de rust in met een 4-0 achterstand. Stefano was inmiddels al gestopt. Hij zag zo wit als een doek en was eigenlijk gewoon te ziek om te spelen. Dus bleven we met zijn achten over. De tweede helft was beter van onze kant. We waren feller, beter geconcentreerd en ook aan de bal waren we zeker niet minder dan onze tegenstander. Fysiek kwamen we echter veel te kort. Toch hadden we in de tweede helft minimaal zo veel balbezit als SSW. Nadat de 6-0 was gevallen (wéér uit een corner) maakte Berat de eretreffer met een schitterend schot uit de draai. De mooiste van de wedstrijd. Helaas hadden we daar niet zo veel aan. Toen ook Imano nog uit de wedstrijd werd getrapt was het wel gedaan met de pret en werd het uiteindelijk 8-1 voor SSW. Ik hoop dat zijn blessure meevalt, maar het zag er vervelend uit. Al met al was dit een wedstrijd die we snel moeten vergeten. Misschien is het positieve aan deze wedstrijd dat onze jongens wat meer weerstand hebben opgebouwd, zodat ze dat in de competitie in hun voordeel kunnen gebruiken. Het was erg bijzonder dat we niet tegen het beoogde team speelden, maar tegen een veel sterker team. Desalniettemin hebben we een erg goed bekertoernooi gespeeld. Alleen jammer dat het zo moet eindigen. Volgende week begint de competitie weer. Hopelijk zijn we dan weer compleet.