Ondanks monsterzege bekert Baardwijk VR1 niet door

Unitas'30 VR1 (zon)

Baardwijk VR1

16 september 2018 13:00

Zondag 16-009-2018 stond de laatste bekerwedstrijd van de poule voor Baardwijk VR1 op het programma. Tegenstander was Unitas’30 uit Etten leur.
Omdat Schijf en Baardwijk hetzelfde aantal punten heeft en het doelsaldo van Schijf iets beter is, was het zaak dat er veel gescoord zou gaan worden. Met een aanvallende opstelling het veld op om dit te bewerkstelligen. Vol goede moed begon Baardwijk aan de wedstrijd. Je merkt toch dat er wat druk op zit en dat de opstelling misschien wat onwennig is. In de 20ste minuut kon Jo-anne de 1 – 0 voor Baardwijk aan laten tekenen. Meer werd er in de 1ste helft niet gescoord. In de 2e helft werd het oude vertrouwde systeem weer in ere hersteld. Ook was Baardwijk wat meer alert. In de 2e helft werden er ook 2 wissels toegepast. Niet omdat er slecht gespeeld werd maar om meer druk te kunnen zetten en een aanspeelpunt te hebben. Dit resulteerde dat er maar liefst nog 7 keer gescoord werd door respectievelijk  2x Nikki Le-sage, 2x Amani Sonford, 2x Kelly Tausch en 1x Julia Maas. Nadat ook de andere wedstrijd van Schijf tegen DESK bekend werd was de 8 – 0 overwinning helaas niet voldoende om door te bekeren.
Toch hebben we vooral de 2e helft weer een mooie wedstrijd van Baardwijk VR1 gezien.
Als laatste is het als positief en heel leuk ervaren dat Ellen Maas na een blessure van bijna 1½ jaar weer haar rentree maakte op het voetbalveld.