vv Baardwijk VR1 krijgt les in effectiviteit.

OJC ROSMALEN VR1 (zon)

Baardwijk VR1

2e klasse G

19 mei 2019 13:00

Zondag 19 Mei 2019 traden de dames van vv Baardwijk VR1 aan tegen OJC VR1 in Rosmalen.
Opnieuw geholpen door een aantal meiden van het elftal MO 17, wordt er om één uur afgetrapt. Een gelijk opgaande strijd waarbij, en het is al zo vaak gezegd, de dames van vv Baardwijk VR1 niets onderdoen voor een hoger geklasseerd elftal. Er komen over en weer wat kansen maar schoten op goal zijn er niet of nauwelijks geweest. Beide teams blijven gemakkelijk overeind. In de tweede helft is het beeld volledig anders. Dit kan natuurlijk te maken hebben gehad met de noodzakelijke wissels die doorgevoerd moesten worden. Al in de 1e minuut loopt een speelster van OJC VR1 de zestien van vv Baardwijk VR1 in, nagelopen door een verdedigster. De speelster van OJC VR1 maakt slim een sleepbeweging met haar been en gaat liggen. De scheidsrechter oordeelt een penalty. De penalty wordt in eerste instantie nog gestopt maar uit de rebound verdwijnt de bal in het doel. 1 – 0. Na ongeveer 6 minuten in de tweede helft balverlies op het middenveld van vv Baardwijk VR1 waaruit met een mooie aanval de 2 – 0 op het scorebord kan worden genoteerd. In de 11e minuut een ongelukkige handsbal in de zestien van vv Baardwijk VR1 door een speelster van Baardwijk. Opnieuw een penalty. Deze wordt onberispelijk ingeschoten. 3 – 0. Over effectiviteit gesproken! Vervolgens krijgt vv Baardwijk weer wat meer grip op de wedstrijd maar kan maar niet tot scoren komen. Het beeld wat eigenlijk heel de competitie al zo is. In de 36ste minuut scoort OJC VR1 ook nog de 4 – 0.  In de 95ste  minuut fluit de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Meiden van MO 17 bedankt voor het willen helpen. Op naar de volgende en laatste competitie  wedstrijd die op 26-05-2019 tegen OVCS VR1 uit Sittard zal worden gespeeld aan de Akkerlaan 4 te Waalwijk. Daarna zal nog worden gestreden in de nacompetitie voor behoud in de 2e klasse.