Slagveld en verlies voor vv Baardwijk VR1

Baardwijk VR1

2e klasse G

5 mei 2019 11:00

Zondag 5 Mei 2019 waren de dames van vv Baardwijk VR1 op bezoek bij Rood Wit ‘62 VR 1 uit Helmond. Met een vrijwel volledig fitte selectie werd begonnen aan de wedstrijd. Aan het begin werd al wel duidelijk dat de keeper van Rood Wit’62 VR1 niet een echte keeper was. Vooraf was afgesproken dat Baardwijk VR1 vanaf het begin druk moest zetten. Na 10 minuten kwam Anouk v Herwaarden via de zijkant op en gaf een voorzet. Deze schoot wat door en N. was zo attent om richting goal te schieten. De bal ging net voorlangs. In de 15e minuut balverlies van vv Baardwijk VR1 op het middenveld. Achterin was er een communicatiefout waardoor er een speelster van Rood Wit ’62 VR1 de bal voor een leeg doel kreeg en alleen nog maar de bal hoefde binnen te schuiven. 1 – 0. De dames van vv Baardwijk VR1 laten het er niet bij zitten en zetten nog een tandje bij. In de 28ste minuut wordt na een aanval door Caroline v/d Beukel op een mooie manier afgerond en laat de 1 – 1 op het scorebord noteren. In de 35e minuut slaat het eerste noodlot toe. In een duel komen de hoofden van Sanne Boom en een tegenstander tegen elkaar. Sanne probeert het nog wel even maar moet geblesseerd, net als haar tegenstander overigens, het veld verlaten. Voor haar komt Nikki Le Sage. In de 43e minuut houdt Caroline v/d Beukel in een loopactie wat in waardoor de tegenstander haar evenwicht verliest en valt. Caroline v/d Beukel kan alleen op de keeper door lopen voor een zekere goal. De scheidsrechter besluit anders en fluit voor een overtreding met een vrije trap voor Rood Wit ’62 VR1. Een omslagpunt in de wedstrijd zo blijkt in de tweede helft. Tot de 65e minuut kunnen de dames van vv Baardwijk het niet meer tegenhouden. Een diagonaal hoog schot bij de tweede paal vliegt in de goal 2 – 1 Rood Wit ’62 VR1. Ook in de 70ste minuut een gevaarlijke aanval van Rood Wit ’62 met een schot wat net naast gaat. Vervolgens geeft Anouk v Herwaarden aan niet door te kunnen vanwege een hamstringblessure. Voor haar komt Paola Buijs in het veld. Op het middenveld is vv Baardwijk VR1 de controle volledig kwijt. De aanvalsdrift van Rood Wit ’62 gaat gewoon door. Uit een corner valt via wat gerommel voor de goal de 3 – 1. Een offensieve wissel wordt doorgevoerd door Amani Somford voor N. te brengen  In de 40ste minuut is er een duidelijk duw in de rug bij Nikki Le Sage. De scheidsrechter fluit niet maar Nikki komt verkeerd terecht en gaat vol door haar enkel. Ook Nikki kan de wedstrijd niet voortzetten. De laatste 5 minuten wordt met tien man voortgezet. In deze tijd scoort Rood Wit ’62 ook nog de 4 – 1. Na de blessuretijd fluit de scheidrechter voor het einde van de wedstrijd. Vol goede moed naar de volgende wedstrijd die op 12-05-2019 tegen Nemelaar VR1 zal worden gespeeld aan de Akkerlaan 2 te Waalwijk.  Aftrap is om 10:00uur.