Onnodig verlies voor Baardwijk VR1

Baardwijk VR1

2e klasse G

14 oktober 2018 12:30

Opnieuw met een mooie zondagmorgen 14-10-2018 een kleine wereldreis gemaakt voor de 4e competitiewedstrijd van vv Baardwijk VR1 tegen OVCS VR1 in Sittard. Onze vlagger kan zijn geluk niet op zoveel als hij de laatste tijd in het land van zijn roots mag komen. De wedstrijd begon en vanaf het begin probeerde OVCS direct zaken te doen door druk naar vore te zetten. Dit resulteerde in de eerste minuten al direct 2 dikke goal kansen die door de verdedigers ternauwernood konden worden voorkomen.  Na 5 minuten was er een scrimmage op ± 20m van het Baardwijk doel waarbij de, overigens goed fluitende , scheidsrechter besloot een vrije trap aan OVCS VR1 te geven. De bal ging feilloos langs de geposteerde muur en viel binnenkant paal binnen. 1 – 0. Baardwijk VR1 liet het er niet bij zitten en ging ook steeds beter voetballen. Na een aantal keren gevaarlijk voor het doel te zijn geweest en een 100% kans gemist te hebben was daar dan uiteindelijk in de 30ste minuut de verdiende gelijkmaker gescoord door de zeer goed spelende Nikki Schonenberg. 1 – 1. De eerste helft werd afgesloten met nog een aantal kansen maar de keeper van OVCS VR1 pareerde ze allemaal.
In de tweede helft kwam Amani voor Danisha. Hierdoor moesten wat posities worden gewisseld. Hierdoor kon Nikki niet meer zo voetballen als in de eerste helft. Daarnaast leek het wel of het team van Baardwijk VR1 verkeerde thee had gedronken. Het liep in de 2e helft niet meer zoals het laatste half uur van de eerste helft. Heel jammer want OVCS VR1 kon tot dan ook geen vuist maken. Er waren over en weer dan wel wat kansjes maar verder was het mat. In de 75ste minuut kwam Caroline voor de moegestreden Julia wat voor Baardwijk VR1 wat meer dreiging naar voren creëerde. In de 80ste minuut wordt op het middenveld door Baardwijk VR1 balverlies geleden middels een overtreding van OVCS VR!. Dit wordt door de scheidsrechter niet gezien. De bal gaat naar voren en komt op de rand 16 waar een speelster van OVCSVR1 de bal in de verre hoek plaatst. 2 – 1. Dit is ook gelijk de eindstand. 21-10-2018 wordt er niet gevoetbald. vol goede moed naar de volgende wedstrijd die op 28-10-2018 tegen Rood Wit62 VR1 zal worden gespeeld. Aanvang 10:00uur bij voetbalvereniging vv Baardwijk.