Onnodig verlies voor vv Baardwijk VR1

Baardwijk VR1

2e klasse G

28 april 2019 10:30

Zondag 28 april 2019 waren de dames van vv Baardwijk VR1 op bezoek bij Leveroy VR 1 uit Leveroy niet ver van Roermond. Met een vrijwel volledig fitte selectie werd begonnen aan de wedstrijd. vv Baardwijk VR1 begon net als Leveroy VR1 sterk aan de wedstrijd. De eerste 10 tot 15 minuten gaat het mooi gelijk op. In ongeveer de 20ste minuut rukt Ellen Maas via de zijkant op en geeft een voorzet waar Caroline v/d Beukel alleen maar tegenaan hoeft te lopen 0 – 1 vv Baardwijk VR1. De wedstrijd lijkt op dat moment in handen van vv Baardwijk VR1. In de 30ste minuut breekt Leveroy VR1 echter uit en schiet met een hard hoog schot hoog in de hoek. 1 – 1. Na 35 minuten wordt uit een corner de bal door Chayenna v/d Pol hard tegen de lat geschoten. De aanvalsdrift van vv Baardwijk VR1 blijft doorgaan en in de 40ste minuut schiet Caroline v/d Beukel nog op de lat. Na rust komen de dames van vv Baardwijk VR1 totaal anders op het veld. Dit had ook veel te maken met de tactische wijziging die Leveroy VR1 had doorgevoerd. vv Baardwijk heeft hier geen antwoord op en verliest de grip op het middenveld volledig. 5 minuten na rust is het al raak voor Leveroy VR1. Door goed stoorwerk wordt de bal verovert wat een goal oplevert. 2 – 1. Na 10 minuten krijgt vv Baardwijk VR1 een vrije trap op een mooie plaats net buiten het strafschopgebied. Kelly Tausch trapt de bal onberispelijk over de muur in de hoek van de goal. 2 – 2. Na een kwartier kopt Nikki Le Sage de bal net over. Hierna gaat het hard voor Leveroy VR1. In minuut 20, 28 en 33 scoren ze waarmee de stand op 5 – 2 komt. In de 38ste  minuut kan de keeper een schot van Nikki Le Sage niet klemmen. Kelly Tausch is attent en kan de bal naar Caroline v/d Beukel spelen die er nog 5 – 3 van maakt.  Vol goede moed naar de volgende wedstrijd die op 05-05-2019 uit naar Helmond tegen Rood Wit’62 zal worden gespeeld.  Aftrap is om 11:00uur.