vv Baardwijk VR1 toont veerkracht met debuterende meiden van MO 17

2e klasse G

12 mei 2019 10:00

TH (Theo) van Brunschot

Zondag 12 Mei 2019 traden de dames van vv Baardwijk VR1 aan tegen Nemelaar VR1 uit Haaren. Zoals bekend heeft Baardwijk een meiden/damesafdeling met onder andere een MO 19 en een MO 17. Bij vv Baardwijk VR2 hadden ze wat speelsters nodig van MO 19. Hierdoor waren er drie meiden van MO 17 gevraagd om vv Baardwijk VR1 te helpen. Dit vanwege de blessures bij vv Baardwijk VR1. Opnieuw zijn de dames van vv Baardwijk VR1 de bovenliggende partij. Door vroeg te storen ontstaan er kansen. In de 12e minuut stuurt Amani met een mooie pass Caroline de diepte in die daarmee alleen voor de keeper komt. Het schot eindigt echter op de paal. Laura uit de MO 17 houdt zich moeiteloos staande op haar positie. In de 19e minuut komt, na een goede aanval, Kelly in een mooie positie maar haar schot is te zwak om de keeper te verschalken. Na een half uur komt er bij een te korte terugspeelbal van Nemelaar VR1 Caroline in balbezit. Ook dit schot wordt door de keeper gestopt. Om alle speelsters van MO 17 een kans te geven wordt Laura gewisseld voor Anne uit de MO 17 die moeiteloos haar taak invult. In de 34e minuut scoort na een goede aanval Nikki. Een terechte 1 – 0 staat op het bord. Lang kunnen ze er niet van genieten. Al in de 36ste  minuut wordt de gelijkmaker aangetekend door een afstandsschot wat buiten bereik van de keeper hoog binnenkant paal in de goal vliegt. 1 – 1. In de 43ste  minuut komt Danisha na een aktie alleen voor de keeper. Ook hierbij redt de keeper. Danisha raakt hierbij geblesseerd maar kan wel verder. In de tweede helft komt door een hoge bal in de 52ste minuut Nemelaar VR1 op voorsprong. Danisha kan toch niet verder en wordt gewisseld voor de derde meid van MO 17 Indy. Na 56 minuten doet Indy wat ze bij haar eigen team ook zo vaak doet. Scoren. 2 – 2. In de 80ste minuut is er achterin balverlies van Ellen wat genadeloos wordt afgestraft door een mooi schot. Opnieuw kijken de dames van vv Baardwijk VR1 tegen een achterstand aan. Gelukkig komt bij een goede aanval vv Baardwijk VR1 weer op gelijke hoogte door een schot van Kelly. De dames zijn bereid om alles te geven voor de overwinning. In de 89ste minuut wordt dit beloond door een lange bal van Kelsey, een goede aktie van Caroline en een mooie afronding door Kelly. 4 – 3. In de 93ste minuut fluit de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Meiden van MO 17 bedankt voor het willen helpen. Op naar de volgende wedstrijd die op 19-05-2019 tegen OJC VR1 in Rosmalen zal worden gespeeld  Aftrap is om 13:00uur.