vv Baardwijk VR1 toont veerkracht en speelt alsnog gelijk

Baardwijk VR1

2e klasse G

7 april 2019 12:00

Zondag 7 april 2019 waren de dames van vv Baardwijk VR1 op bezoek bij SVSSS VR 1 uit Udenhout. De dames staan op plaats nummer 9 en moeten minimaal een plaatsje omhoog om nacompetitie te ontlopen. Met een vrijwel volledig fitte selectie werd begonnen aan de wedstrijd. Vv Baardwijk VR1 begon sterk aan de wedstrijd. De vooraf gemaakte afspraken werden nagekomen en dan zie je de kwaliteiten van de dames terug. Een vroege voorsprong kon dan ook niet uitblijven. Na een perfect gegeven voorzet van Julia werd de bal keurig binnen geschoten door Chayenna. 0 – 1. Tot voorbij het haf uur was er dan ook niets aan de hand. Vv Baardwijk VR1 had de wedstrijd volledig onder controle. In de 35e minuut komt SVSSS VR1 voor vrijwel de eerste keer voetballend goed door. De verdediging van vv Baardwijk VR1 kan het niet tegenhouden. De speelster van SVSSS VR1 hoeft de bal alleen nog maar in de goal te schieten. Een ferme sliding van Kelly v Hassel zorgt ervoor dat de speelster lelijk terecht komt. De bal rolt alsnog in de goal. De scheidsrechter geeft Kelly voor deze overtreding een gele kaart en de stand is 1 – 1. Dan slaat de paniek toch weer toe bij de dames van vv Baardwijk VR1. Ook Kelly Tausch krijgt een gele kaart vanwege shirtje trekken. Gelukkig kunnen ze het tot de rust gelijk houden. In de rust wordt benadrukt dat ze hetzelfde spel als de eerste 30 minuten moeten proberen te spelen. Dit lukt redelijk maar bij balverlies door de dames van vv Baardwijk VR1 volgt uit die uitbraak van SVSSS VR1 de 2 -1. Om iets te forceren wordt er aanvallend gewisseld. Hierdoor komt er meer druk naar voren. In de 87ste minuut gooit Kelly v Hassel de bal vanaf de zijkant nog maar eens voor die opnieuw door Chayenna mooi wordt binnengeschoven. 2 – 2. Het team hinkt een beetje op 2 gedachte. Proberen nog een goal te maken of de 2 – 2 verdedigen. Hetzelfde gold voor SVSSS VR1 waardoor na 96 minuten de scheidsrechter voor het laatste fluitsignaal floot. Vol goede moed naar de volgende wedstrijd die op 14-04-2019 tegen Beerse boys VR1 zal worden gespeeld.  Aanvang 10:00uur bij voetbalvereniging vv Baardwijk.