Slecht weer en slecht voetbal, toch drie punten

ZIGO 1

Baardwijk 1 (zon)

23 september 2018 14:30

Vandaag de eerste wedstrijd van de competitie: uit tegen Zigo. Emiel de trainer had in de bespreking gevraagd "WAT WILLEN WIJ?". De kopjes gespannen en de jongens wilden druk zetten en vol gas erop. na wat puntjes te hebben aangestipt, wat de sterke en zwakke kanten van Zigo zijn. Hierna onze tactiekbespreking die ik hier niet kan verklappen i.v.m. geheimhoudingsplicht. Vervolgens vol goede moed richting Tilburg alwaar het weer niet beter is dan in Bork. Het veld en de kantine wordt bekeken door de spelers en begeleiding, hier valt wat te halen is de algehele opinie. Omkleden, de warming-up in de stromende regen is geconcentreerd en fel. Na het controleren van de digitale pasjes door de scheidsrechter die overigens de wedstrijd goed gefloten heeft, doen we onze oorlogsyel en gaan het veld op. De scheids fluit en de wedstrijd is begonnen, maar tot een ieders verbazing denk ik, beginnen de voetballers uit Bork net als het weer "ondermaats". Het samenspel wil niet vlotten en dat geldt voor bijna de hele eerste helft. Op de bank zijn dan al wat krachtige termen het veld in geslingerd. Zigo daarentegen begint fel en speelt met lange ballen, wat in de 39ste minuut na een fout in de achterhoede resulteert in een strafschop. Die wordt benut, 1-0 achter. De laatste vijf minuten van de eerste helft begint het samenspel iets meer te vlotten, dat geeft hoop. Vlug naar de thee en de donderspeech van Emiel denken wij. Maar Emiel heeft goede zin vandaag en praat rustig in op de spelers en past twee wissels toe. Rene voor Ricardo en Dylan voor Delano. we gaan weer staan voor onze oorlogsyel waarbij Emielwel zegt: ‘wij winnen hier met 1-2’.

We beginnen aan de tweede helft en spelen 5 minuten goed voetbal en beslissen hiermee de wedstrijd. Twee mooie goals van onze Isak in minuut 47 en 52 en we staan zowaar met 1-2 voor. Zigo blijft de lange bal hanteren en Baardwijk probeert te voetballen, wat sporadisch lukt onder aanvoering van het middenveld. Nadat Isak moegestreden is, wordt het tijd voor wat trek- en sleurwerk van good old Robbie Ravie. In minuut 86 wordt aan Zigo zijde een overtreding gemaakt binnen de beruchte 16 en dus een strafschop, welke Kevin feilloos benut. Die stand 1-3 is tevens de eindstand. Ondanks een matige wedstrijd en slecht weer, de drie punten in de pocket. Nu gauw douchen en PSV-Ajax kijken in de kantine van Zigo. Daar werden een hoop Borkse Ajacieden ook niet vrolijk van en dus net voor rust in de auto en naar onze eigen Borkse kantine de tweede held kijken. Langs deze weg wil ik onze trouwe supporters bedanken voor hun steun ondanks het slechte weer. volgende week thuis wacht ons weer een nieuwe tegenstander waarbij we proberen weer een overwinning te boeken, maar dan met goed voetbal. maar zoals een gezegde van Hansie luidt: "ook met slecht voetbal 3 punten, smaakt zoet".

Gr. Hansie Hansie

‘Isak Dedic scoorde tweemaal’

Fotoverslag Zigo 1 - Baardwijk 1: