Baardwijk JO11-1 kan net niet stunten tegen koploper.

Unitas JO11-1

17 november 2018 9:45

Wederom een zware pot vandaag. Tegenstander was de ongeslagen koploper Unitas uit Gorinchem. We moesten het doen zonder de zieke Ted. Daarom waren we genoodzaakt om de opstelling te wijzigen. Stefano en Berat begonnen als verdediger en Imano nam de mid-mid positie in. Daardoor begonnen we wat onwennig aan de wedstrijd. Het eerste kwartier werd duidelijk dat er hier misschien wel iets was te halen. In tegenstelling tot eerdere wedstrijden waren we fysiek niet de mindere. Dat kwam, na wat later bleek, omdat er ook bij de tegenstander een paar spelers ziek hadden afgehaakt. In dat eerste kwartier voetbalden we niet goed. We waren ook niet fel genoeg en we misten een beetje de wil om te winnen. Wellicht waren we nog onder de indruk van het feit dat we tegen de koploper speelden. Na wat coaching vanaf de zijlijn kwamen we beter in ons spel en ontwikkelde zich een gelijk opgaande wedstrijd. Unitas kreeg een paar grote kansen, maar Kaj stond vandaag weergaloos te keepen en had een antwoord op elke doelpoging. Soms met een beetje geluk, maar dat dwing je af. Zelf kregen we niet zoveel kansen. Daarvoor speelden we te slordig in de opbouw. De passing was niet goed vandaag, het lukte allemaal net niet. Er was een hachelijk momentje voor de goal van Unitas toen Kay goed doorjaagde op de keeper. De opgejaagde keeper schoot de bal weg, maar Kay kon de bal nog blokken. Helaas was de keeper daarna eerder bij de bal en herstelde zo zijn foutje. Uiteindelijk werd er niet gescoord in de eerste helft en gingen we met een brilstand naar de ranja.

In de rust hebben we geprobeerd om het vertrouwen wat terug te brengen, want daar schort het de laatste tijd aan. Ook niet gek als je elke wedstrijd je stinkende best doet en toch niet weet te winnen. Maar hier was echt wat te halen. Dus we gingen vol voor een stunt.

De tweede helft was doelpuntrijker dan de eerste. We werkten keihard met zijn allen, maar toch lukte het niet om te scoren. Dat lukte Unitas wel, na een snelle uitbraak waarbij onze middenvelders toch even vergaten om mee terug te komen. Niet veel later blesseerde Stefano zich in een duel en moest even naar de kant. Daardoor moest Stefan verhuizen naar de verdediging. En dat deed hij prima. Maar ook hij kon niet voorkomen dat Unitas de tweede erin schoot. We lieten het er echter niet bij zitten. Na een afgeslagen aanval trapte Kaj de bal ver uit. Berat stond op scherp voorin en kon de bal meenemen richting het vijandelijke doel. Met een bekeken schuiver bracht hij ons terug in de wedstrijd. We leken daarna door te drukken. Er was weer wat vertrouwen en we trokken vol goede moed ten aanval. Na een goede pass van Berat kon Jayson alleen op de keeper af en kon ons naast de koploper schieten. Helaas keek hij niet goed en schoot de bal tegen de keeper aan. Dat was DE kans op de gelijkmaker. We kregen nog een paar kansjes. Zo kon Talha uithalen, maar hij raakte de bal niet helemaal lekker en zag zijn schot gepakt worden door de keeper. We bleven hard werken voor elkaar en we bleven de aanval zoeken. Soms liepen we te vaak met de bal en soms maakten we de verkeerde keuzes. Daar moeten we echt aan werken. Dilano en Stefan hielden het achterin goed dicht, tot een paar minuten voor tijd, toen Dilano instapte waar hij dat beter niet had kunnen doen. Unitas kwam met 3 spelers vrij voor Stefan en Kaj en speelde het mooi uit. De eindstand werd zo bepaald op 3-1 voor Unitas. Jammer, want er had meer ingezeten. We kregen na de wedstrijd ook nog een compliment van de scheidsrechter die niet kon geloven dat wij zo laag staan op de ranglijst. Helaas is dat wel het geval al was het niet altijd terecht dat we wedstrijden verloren. Maar het moet ook een keer meezitten. Wellicht volgende week als we thuis spelen tegen GJS.