Baardwijk JO11-1 moet meerdere erkennen in RKDVC JO11-1.

RKDVC JO11-1

6 oktober 2018 8:30

Baardwijk JO11-1 snakt naar een overwinning, een punt, een goede uitslag. In ieder geval is er behoefte aan succes. Wellicht dat RKDVC mee wilde werken op een prachtige zaterdagochtend. Zonder de jarige en geblesseerde Kay, maar met 9 andere gemotiveerde spelers stonden we aan de aftrap tegen RKDVC. Zoals elke wedstrijd tot nu toe was onze tegenstander er één van formaat. We werden direct onder druk gezet en we kregen geen meter ruimte van de felle ploeg uit Drunen. Toch deden we goed mee, maar echte kansen bleven uit voor ons. RKDVC creëerde meer kansen en toonde zich meer effectief dan wij. Voetbal is een spel van fouten en de goals die we tegen kregen kwamen dan ook voort uit individuele fouten. De meest gemaakte fout is nog steeds het niet ingrijpen en het niet voldoende verdedigen op de bal. Op de tweede plaats komt het laten lopen van je mannetje. Verdedigen begint al bij de spitsen. Die moeten er al voor zorgen dat de tegenstander de bal niet zomaar naar voren kan spelen. De middenvelders maken als het goed is veel meters omdat ze zowel in de aanval mee moeten doen, maar ook hun verdedigende taken moeten uitvoeren. Ondanks dat we dit al een tijdje oefenen, is het nog niet bij iedereen even duidelijk wat er van de spelers verwacht wordt. Dat heeft bij de ene speler meer tijd nodig dan bij de andere. Ik wil graag de felheid en de wil om te winnen zien bij alle spelers. Helaas zie ik dat bij te weinig spelers.

Er waren natuurlijk ook positieve dingen te melden. Zo kwamen we terug van een 0-5  achterstand naar 2-5. Er waren zelfs grote kansen op 3-5, maar met kunst en vliegwerk werd het doel schoongehouden door onze tegenstander. Helaas viel uit een counter de 2-6 en was de wedstrijd beslist. Positief was ook dat we goede combinaties hebben gezien in de wedstrijd. En met vlagen zetten we onze tegenstander goed vast. Het verschil tussen beide ploegen was niet zo groot als dat de uitslag doet vermoeden. Er zijn dus voldoende aanknopingspunten.

Zoals gezegd was het met de wil om te winnen en de mentale weerbaarheid (vooral in het laatste kwartier) niet best gesteld. Voetbal is een teamsport, je doet het met zijn allen. Als er een aantal spelers niet voor de volle 100% gaan, dan wordt het heel moeilijk voor ons. Maar we houden vol en uiteindelijk gaan we punten pakken. Komende week zullen we daar weer aan gaan werken.