Baardwijk JO11-1 speelt goed, maar wint niet.

RFC JO11-1

1 december 2018 10:00

Weer een zware wedstrijd vandaag. Zonder Imano, want die moest de JO12-1 gaan helpen. Eén van de titelkandidaten kwam op bezoek. RFC vertoeft in de hoogste regionen van de ranglijst en dat was wel te zien. Onze tegenstander speelde een prima partij en creëerde veel kansen. Vooral in het eerste kwartier. Het eerste kwartier was onze minste periode van deze wedstrijd. We speelden met twee verdedigers, Ted en Dilano. Zij lieten in de eerste 10 minuten hun directe tegenstander te vrij. Zodoende kreeg RFC veel kansen. Gelukkig hebben wij Kaj, want die haalde er ontzettend veel uit vandaag. Maar ook stond het vizier van de tegenstander niet altijd op scherp. Als het 0-5 was geweest na een kwartier spelen, hadden we niks te zeggen gehad. Gelukkig bleef het beperkt tot 0-2.

In het tweede kwartier gingen we met 3 verdedigers spelen. Stefano zakte een linie, waardoor Stefan op de mid-mid positie terecht kwam. Door deze omzetting kwam er meer balans in de ploeg en kwamen we meer aan voetballen toe. We konden RFC goed volgen en beide ploegen kregen kansen op een doelpunt. Beide keepers waren in vorm vandaag, dus bleven de goals uit. Op één na dan. Na onnodig balverlies speelde RFC de geboden kans prima uit en was de ruststand 0-3.

De tweede helft begonnen we sterk. We durfden te voetballen en er werden niet alleen maar blinde ballen naar voren geschoten. Hierdoor ontstonden prima aanvallen die een beter lot hadden verdiend. Helaas werden de kansen niet benut. Ook RFC kwam in het eerste kwartier van de tweede helft niet tot scoren. Dat was mede de verdienste van Dilano, die zich in de tweede heflt goed herstelde van een matige eerste helft en Stefano, die precies deed wat er gevraagd was. Daarnaast speelde gelegenheidsverdediger Berat ook een prima partij achterin. Op het middenveld verdeelde Stefan het spel naar de flanken waar Talha en Jayson ook een goede indruk achterlieten. Voorin probeerde Kay het de verdedigers van RFC moeilijk te maken, maar vaak stond hij tegen een overmacht. We bleven hard werken voor elkaar en we probeerden te blijven voetballen. In het laatste kwartier kregen we toch weer een goal tegen. De voorhoede van RFC was groot en sterk en beide spitsten konden goed voetballen. Eén van deze spitsen verraste Kaj met een hard schot in de korte hoek. Uiteindelijk werd het harde werken en het goede voetbal beloond. Na een mooi opgezette aanval van achteruit kwam de bal via Dilano, Stefano en Jayson bij Berat terecht. Hij schoot de bal op doel, maar de keeper zat er nog aan. Gelukkig zat het deze keer wel mee, want de bal rolde tergend langzaam over de doellijn heen. Het was een zeer verdiende eretreffer. We kregen nog twee grote kansen op de 2-4, maar de uitstekende keeper wist een tweede tegengoal te voorkomen. Uit de counter kwam RFC er razendsnel uit. In plaats van 2-4 werd het 1-5. Dat is wel een beetje tekenend voor dit seizoen tot nu toe. In de laatste minuut hadden we eigenlijk nog een vrije trap moeten hebben, maar de scheidsrechter (die overigens prima floot) besloot om een einde aan de wedstrijd te maken. Het was een mooi pot voetbal, met een terechte winnaar. Maar ook met een goed voetballend Baardwijk. We zijn toch weer een stapje verder gekomen in de ontwikkeling. Het valt wel op dat de persoonlijke foutjes iedere keer keihard worden afgestraft. Ook nu waren het voornamelijk persoonlijke fouten die tot tegendoelpunten leidden. Volgende week spelen we de uitwedstrijd tegen de rode lantaarndrager Terheijden. Wellicht kunnen we daar onze eerste overwinning pakken. Het zou een mooie afsluiter zijn van deze seizoenshelft.