Baardwijk JO11-1 verliest geflatteerd in Sleeuwijk

Sleeuwijk JO11-1

29 september 2018 11:30

We reisden vol vertrouwen af naar Sleeuwijk, want de afgelopen week hadden de jongens erg goed getraind. We waren er op gebrand om een goed resultaat te behalen. De afgelopen weken had ons vertrouwen wel weer een deuk opgelopen na de ruime nederlaag. Maar er waren ook voldoende goede dingen terug te zien in de wedstrijd en tijdens de training. De wedstrijd begon zonder scheidsrechter. Er was blijkbaar niemand die het spel in goede banen wilde leiden. Wel had één van de begeleiders een fluitje tot zijn beschikking die hij af en toe gebruikte. Maar hij was meer bezig met coachen dan met fluiten. Erg bijzonder allemaal.

In tegenstelling tot de vorige wedstrijden waren we ditmaal wel scherp vanaf het begin. We hielden keurig ons mannetje en er werd zelfs goed gecoached naar elkaar. De wedstrijd ging gelijk op, maar wij kregen de eerste kansen. En wat voor kansen. Drie keer kwamen we in zeer kansrijke positie voor de goal van de tegenstander, maar even zoveel keer verzuimden we om de kans te benutten. Aan de andere kant was het wel direct raak. De eerste kans de beste werd benut en dus liepen we weer achter de feiten aan. Snel daarna viel ook de 2-0 en gingen er al een paar kopjes hangen. Toen ook de 3-0 nog op een uiterst ongelukkige manier tot stand kwam, leek de wedstrijd al gespeeld.

Na de time-out waren we nog steeds goed gewaagd aan de tegenstander. We kregen nog steeds kansen, maar de goal viel weer aan de andere kant. Gelukkig slaagden we erin om zelf ook een doelpunt te maken. Na een mooie combinatie tussen Stefan en Imano, kon Stefano de verdiende treffer binnenschieten. We bleven de gevaarlijkste ploeg, maar het vizier van onze spitsen stond niet op scherp. Vaak bleven we maar breien voor de goal, alsof we de bal in de goal wilden lopen. Er werd te weinig geschoten. Behalve in de laatste minuut van de eerste helft, toen een schot van Berat op de paal belandde en we na een klassieke scrimmage voor de goal alsnog met lege handen achterbleven. Met een 4-1 achterstand zochten we de kleedkamer op.

De tweede helft was rommeliger en slechter van onze kant. Dat had mede te maken met het feit dat we op een gegeven moment niet meer met voetbal bezig waren, maar met dingen die rond het veld gebeurden. We lieten ons met zijn allen afleiden en prompt kregen we drie goals om ons oren. Dit was een goede les voor ons hoop ik. Want doordat we ons uit de tent lieten lokken verspeelden we de wedstrijd. Berat zorgde er nog voor dat we onze tweede goal van de dag konden bijschrijven. Dat was tevens de eindstand, want in het vierde kwart werd niet meer gescoord. Dat was mede te danken aan goed keeperswerk van Kaj, die zich daarmee goed herstelde.

Het verschil was niet zo groot als de uitslag doet vermoeden. We hebben erg hard gewerkt met zijn allen. Alleen moeten we nog erg goed oefenen op bepaalde spelsituaties. Daar hebben we nog tijd genoeg voor.