Dubbeltje op zijn kant valt verkeerd voor Baardwijk JO11-1.

SV Capelle JO11-1

27 oktober 2018 8:30

Na het vrije weekend van vorige week en de noeste trainingsarbeid van deze week gingen we vol vertrouwen de wedstrijd tegen sv Capelle in. We wisten dat deze tegenstander van ongeveer hetzelfde niveau is als wij. Het zouden zomaar onze eerste punten kunnen worden.

Vorig seizoen speelden we ook tegen dit team. Toen was het een wedstrijd die mooi gelijk op ging, maar die toch verloren ging omdat we de kansen niet afmaakten. Vandaag bleek het een herhaling van zetten te zijn.

We begonnen sterk aan de wedstrijd en gaven maar één echte kans weg. Gelukkig speelde de aanvaller van de  tegenstander de bal te ver voor zich uit waardoor Kaj de bal eenvoudig kon oprapen. Wij kregen een handvol kansen. Een aantal van die kansen ontstonden uit hoekschoppen van Kay, Talha en Stefan. Zo kopte Stefano en Ted net naast, schoot Jayson over in vrije positie en waren we een paar keer niet attent genoeg voor de goal toen de bal na een hoekschop voor de goal bleef hangen. Toch was het Capelle die de score opende. Nadat Kaj de bal in eerste instantie stopte werd de rebound gemakkelijk ingeschoten door de sterke spits. Vooraf hadden we al tegen de jongens gezegd dat we niet de kopjes moesten laten hangen, maar dat we moesten proberen om zo snel mogelijk weer in de wedstrijd te komen. En dat gebeurde ook. Waar het de spitsen vooralsnog niet lukte om te scoren was het nota bene een verdediger die de gelijkmaker binnenschoot. Dilano haalde vanaf een meter of 12 uit (met nieuwe schoenen) nadat Stefan de bal bij hem had bezorgd. Na de time-out bleven we de iets betere ploeg en we kregen de beste kansen om op voorsprong te komen. Tegen de verhouding in werd het toch 1-2, omdat er niet goed gedekt werd bij een voorzet nadat een uitbal vanaf de zijlijn weer in het spel werd gebracht. Bij zulke ballen moet je aan de binnenkant verdedigen. Helaas stond onze verdediger aan de andere kant. Nog vóór de rust werd het weer gelijk, nadat Imano attent reageerde op een terugspringende bal van de keeper.

De tweede helft leverde een zelfde spelbeeld op. Baardwijk viel aan, Capelle verdedigde goed en kwam er af toe gevaarlijk uit. Helaas konden we onze kansen niet verzilveren. De grootste was voor Jayson, maar de kans werd hem ontnomen door Kay, die in al zijn ijver de bal zelf in het doel wilde werken. Als hij de bal had laten gaan was er een bijna niet te missen kans ontstaan. Helaas mocht het niet zo zijn. Het laatste kwartier brak aan en het was een dubbeltje op zijn kant.

Na een vervelende overtreding op Ted floot de jeugdscheidsrechter (13 jaar) iets te laat waardoor een goal van Capelle werd afgekeurd. Eén van de leiders vond het nodig om onze jeugdscheidsrechter dat op een dermate intimiderende manier duidelijk te maken dat er de nodige tranen begonnen te vloeien. Schandalig en onacceptabel. Toen we hem daar na de wedstrijd mee confronteerde was zijn intelligente commentaar dat we niet tegen ons verlies zouden kunnen. Het gaat om het plezier van 10 en 11 jarige, beste man. En om een jeugdscheidsrechter waar we heel blij mee zijn. Het gaat niet om de volwassenen die langs de lijn staan. Dat had de beste man duidelijk niet begrepen.

Terug naar de wedstrijd. Daar waar wij de kansen onbenut lieten, was Capelle een stuk effectiever. Tien minuten voor tijd viel de 2-3. Daarna waren we het even kwijt. Na wat genoodzaakte omzettingen was de balans weg. We vergaten de verdedigende taken omdat we met zijn allen naar voren liepen om de gelijkmaker te forceren. Zo kon het zijn dat er 4 spelers van Capelle vrij voor de goal kwamen en Kaj kansloos was. In de voorlaatste minuut maakten we toch de aansluitingstreffer. Berat schoot feilloos raak nadat hij goed was weggedraaid van zijn tegenstander. Verder kwamen we niet. In de slotseconden scoorde Capelle zelfs nog 3-5, nadat we er een alle-of-niets offensiefje uitpersten. Het dubbeltje viel dus weer de verkeerde kant op. Ondanks dat was het een mooie pot en hebben we lekker en goed gevoetbald. Dat hadden we even nodig, na de pittige nederlagen van de afgelopen weken. Volgende week naar nieuwkomer JEKA. Gelukkig niet zo vroeg. De wedstrijd is verzet naar 10.00 u. Mooie tijd.