Baardwijk JO11-1 geeft overwinning uit handen.

Terheijden JO11-1

8 december 2018 10:30

We begonnen de dag met een fotosessie. Een teamfoto en ook individuele foto’s werden in recordtempo gemaakt door clubfotograaf Michel. Het resultaat mag er zijn. Daarna in vliegende vaart naar Terheijden voor de wedstrijd tegen de rode lantaarndrager.

We begonnen de wedstrijd met 3 verdedigers, 3 middenvelder en één spits. Zo waren we vorige week ook geëindigd tegen RFC en dat beviel prima. Het begin was veelbelovend. We speelden de tegenstander helemaal zoek. Terheijden kreeg geen vat op ons goede samenspel en ook de duels werden door ons gewonnen. Het duurde dan ook niet lang voordat het eerste doelpunt viel. Stefan kreeg de bal op het middenveld, maakte zich goed vrij en stuurde Berat de diepte in. Het leek erop of hij te ver doorliep met de bal, maar niets was minder waar. Vanuit een moeilijke hoek schoot hij de bal loeihard in het dak van de goal: 0-1. Een mooie opsteker en volledig terecht. Ons spel bleef prima verzorgd en er was geen vuiltje aan de lucht. Terheijden zag alle hoeken van het veld en werd op alle fronten afgetroefd. We speelden op kunstgras. Dat is niet onze favoriete ondergrond. Sterker nog, ik heb er een hekel aan. Daar kwam nog bij dat er een harde wind dwars over het veld stond die hoge ballen volledig onvoorspelbaar maakte. Al met al geen ideale voetbalomstandigheden. Toch bleven we goed voetballen, al hadden we meer kunnen profiteren als de passing wat zuiverder en de balaannames wat beter waren geweest. Toch creëerden we nog een aantal kansen. Zo werd Kay diep gestuurd door Stefan, maar hij moest het op snelheid afleggen tegen de verdedigers van Terheijden. Talha leverde een knappe voorzet af, maar onze spits kon hem niet promoveren tot doelpunt. Net na de time-out was het wederom Stefan die de bal kreeg na goed doorzetten van Jayson. Stefan legde af op Stefano, die verwoestend uithaalde en de keeper kansloos liet: 0-2. Wederom volledig verdiend. Onze tegenstander was nog niet in de buurt van onze goal geweest en Kaj leek een rustige ochtend tegemoet te gaan. Maar dat zou nog veranderen… Er werd een lange bal gespeeld van achteruit door Terheijden. Kaj kon de bal oppakken en het spel rustig hervatten, maar hij koos ervoor om de bal een roei naar voren te geven. De bal kwam echter net zo hard weer terug. De wind kreeg vat op de bal nadat Terheijden de bal weer vooruit speelde. Omdat onze verdedigers net in beweging naar voren waren en de spits van Terheijden nog achter was gebleven, kon hij alleen op de keeper af. Ted en Dilano deden nog een ultieme poging om een doelpunt te voorkomen, maar de bal werd prima afgemaakt en zo was het verschil nog maar 1 doelpunt. Dit doelpunt kwam letterlijk uit de lucht vallen, maar dat zorgde er wel voor dat er weer onrust en onzekerheid in de ploeg sloop. Met een kleine voorsprong gingen we ranja drinken in de kleedkamer.

Na de rust zagen we een heel ander Baardwijk. Passes kwamen niet meer aan, duels werden verloren en we hielden ons met andere dingen bezig dan voetballen. Terheijden had ineens een overwicht en ze kwamen een aantal keer in de buurt van onze goal, zonder echt gevaarlijk te worden. We kregen een hoekschop tegen. De bal werd niet voor de goal gebracht, maar teruggelegd. De speler had een geweldige poeier in gedachte, maar raakte de bal totaal verkeerd. Toch kwam de bal op miraculeuze wijze terecht bij een medespeler die de bal eenvoudig kon binnen tikken: 2-2. Ongeloof langs de lijn. Twee ongelukkige tegengoals. Niet de eerste keer dit seizoen. Het wordt tijd dat het bij ons ook eens een keer mee gaat zitten. Helaas kunnen we daar weinig aan doen. Maar het was nog niet gedaan. Na een overtreding van Ted kreeg Terheijden een vrije trap. Die werd goed verdedigd door ons. Maar we bleven maar aan het zaniken over de “onterecht” toegekende vrije trap. Daardoor stonden we niet op te letten en kon Terheijden zelfs 3-2 maken. Volledig onnodig. Ook dát is niet de eerste keer dat dat ons overkomt. Maar dáár kunnen we wel iets aan doen. En dat zullen we ook doen. Direct na de tegengoal floot de scheidsrechter voor de time-out. We hadden nog één kwartier om de orde te herstellen. We gaven vol gas en Terheijden moest achteruit. Stefano werd doorgeschoven naar het middenveld en we gingen met twee spitsen spelen. Jayson was helemaal op en moest vervangen worden door Imano. We kregen een paar grote kansen. Eerst soleerde Stefan door de verdediging en schoot op goal. Helaas eindigde zijn schot op de paal. In de rebound waren we er te laat bij. Vrouwe Fortuna was niet voor Baardwijk in deze wedstrijd! Daarna werd Berat vrijgespeeld. Hij kon vrij uithalen, maar deed dat veel te wild en de bal ging hoog over. Daarna kreeg Stefano nog een kans, maar de keeper bracht redding. Ook hier waren we niet scherp genoeg in de rebound. De bal wilde er niet meer in, wat we ook probeerden. En zo verloren we weer drie punten, waar we er gezien de eerste helft 3 hadden moeten winnen. Jammer en onnodig. We hebben de rode lantaarn nu overgenomen van Terheijden. We hebben nog één kans om de laatste plaats weer af te staan. Dan moeten we woensdag de inhaalwedstrijd tegen GJS winnen.