Waspik – Baardwijk: Blij met een punt

Waspik 1 (zon)

Baardwijk 1 (zon)

25 november 2018 14:30

We beginnen de bespreking met vlaai puntjes want Hansie is jarig geweest. De trainer verwacht een strijdend Waspik en denkt dat Bork de betere voetballende ploeg zal zijn. We vertrekken vol goede moed naar waspik en daar aangekomen ziet Hansie dat het november fest voor sommige al vroeg begonnen is. De spelers kleden zich om en trotseren de kou om de warming-up te doen. Hansie weet niet of het de kou of de vlaai puntjes zijn, maar de voorzetten en afwerking loopt niet echt lekker in de warming-up. De scheidsrechter komt ons halen en controleert bij iedere  speler de kleur van zijn sliding broek. De wedstrijd begint en de eerste 20 minuten zijn tam en gaan gelijk op met wat kansjes voor beide ploegen. Maar in minuut 22 kopt een speler van Waspik op zijn eigen arm, ja sinterklaas is vroeg dit jaar. Strafschop besluit de scheidsrechter, Kevin neemt plaats achter de bal en schuift hem beheerst rechts onder in de hoek: 0-1. In minuut 31 een voorzet van Isak op Delano die op goal kopt, maar de keeper keert. In de omschakeling van Waspik moet Bork een overtreding begaan net buiten de zestien. De bal wordt op doel geschoten en onderweg aangeraakt door een borkspeler , waardoor hij op de lat beland. Waspik  is niet echt beter maar heeft wel meer honger dan bork, zo lijkt. Wij nemen in minuut 34 een corner en weer in de omschakeling staat Waspik 1 op 1 met onze keeper Patrick, die beheerst redt. Bork probeert te voetballen maar of het aan Waspik ligt  of aan de Borkspelers zelf, het wil niet echt lukken. Er zijn wel wat kansjes voor beide ploegen tot in minuut 43 Waspik weer 1 op 1 staat met  Patrick, die zoals waspik nu merkt heerst in en zijn doel en keert. Het is koud en van het vertoonde spel krijg ik het niet echt warm, dus tijd voor de thee. In de rust geven we elkaar wat aanwijzingen en zeggen tegen elkaar dat we de 0-1 over de streep moeten trekken.  We beginnen aan de tweede helft, maar niet voordat de trainer Hansie nog even apart roept. Ik denk een wissel, en ik weet niet of het door de spanning of vlaai komt maar hij moet een grote boodschap doen. Vijf minuten later komt onze trainer de dug-out in en vraagt waar onze wisselspelers zijn. Die hebben het zo koud dat ze zijn gaan warmlopen om het echt warm te krijgen. De tweede helft begint met wat vrije trappen, corners en wat kansjes voor beide ploegen tot aan minuut 60. De keeper van Waspik speelt een vrij bal verkeert in, Martijn onze spits onderschept en speelt op Isak. Zullen we weer een cadeautje krijgen,  Isak schiet op een leeg doel alwaar een terugrennende keeper de bal nog net kan onderscheppen. Direct daarna krijgt Waspik weer een kans, al was deze wel buiten spel. In minuut 63 vlagt Jac onze vlagger terecht weer voor buitenspel, maar tot een ieders verbazing laat hij  Jac weer in de kou staan. De scheidsrechter loopt op Jac af, er ontstaat een discussie en Jac moet zijn vlag afstaan.  Jullie raden het al, iedereen in de dug-out vinden toch wel dat Hansie  de aangewezen persoon is om Jac te vervangen. Hansie staat nog geen twee minuten langs de lijn  en Waspik krijgt een corner. Deze wordt genomen en Patrick wil voor de bal gaan, maar hij wordt zwaar gehinderd door twee spelers van Waspik binnen het vijf meter gebied. Hansie vlagt en roept naar de scheidsrechter, maar ook Hansie laat hij in de kou staan 1-1.  In discussie ga ik maar niet gezien mijn voorganger en denk, hij zal zijn dag wel niet hebben. Laat ik voorop stellen dat Waspik een gelijkmaker verdiende en misschien nog wel meer, maar dit was een overtreding. Hansie kan zich weinig van de wedstrijd momenten daarna herinneren omdat hij gefocust was op uitballen, corners en buitenspelgevalletjes. Het blijft 1-1 en er gebeurde niks geks meer. Ik wil nog wel zeggen dat het een sportieve wedstrijd was, is wel eens anders geweest. Vooral het sportieve publiek van waspik, toch Jac.

Zoals een gezegde van Hansie luid “  Soms moet je, met minder tevreden zijn “

Gr. Hansie Hansie

Fotoverslag vind je hier: https://flic.kr/s/aHskMWKYCm