ROOD BEPAALD

DESK 1 (zon)

Baardwijk 1 (zon)

7 oktober 2018 14:30

Vandaag de wedstrijd Desk, volgens velen een titelkandidaat in deze klasse. De bespreking begon met WILLEN WINNEN. De kopjes gespannen en aandachtig luisterend naar Emiel , die het strijdplan ontvouwde. Op naar desk waar men ook het oktoberfeest vierde na de wedstrijd. Na het omkleden de warming-up alwaar we de eerste tegenvaller kregen, Max kan niet spelen dus onze Slowaak Rene begint voor het eerst in de basis. Ons Bartje blijkt ook licht geblesseerd, maar besluit toch te starten. We gaan het veld op waar we eerst een minuut stilte hebben voor de heer van Wezel, een echte desser. Vanaf deze plek sterkte voor alle nabestaanden. De wedstrijd begint en de pupil van de week passeert onze spelers als of ze er niet staan en verslaat onze keeper Patrick, 1-0. Hierna begint de wedstrijd  voor het echie. De eerste minuut een onbesuisde sliding  aan desk kant van Koen van Baardwijk. Ja jullie lezen het goed, een echte RWB-er die bij Desk voetbalt sinds dit seizoen en van Baardwijk heet en geel krijgt. De toon is gezet en in de zesde minuut word diezelfde Koen van Baardwijk aangetikt op het middenveld door onze aanvoerder Joep. De scheids fluit en trekt tot ieders verbazing een rode kaart. Onze JOEP, tekstschrijver, dichter, promoter en uithangbord van Waalwijk. Ik kijk naar rechts, naar de Desk bank, en zie daar ook de verbazing en een stiekem lachje. Joep stapt gelaten het veld af en is down. De wedstrijd gaat door en in de tiende minuut krijgt Desk een kans door een misverstand bij Baardwijk. Het wordt moeilijk , is de  algehele opinie op de bank. Toch in minuut 14 komt er een voorzet van Delano, die Isak binnen kan schieten, maar dat niet doet. Desk word sterker en krijgt kansen, maar onze Patrick is een sta in de weg voor de voorhoede van Desk. Kunnen we de brilstand tot de rust vasthouden? Het antwoord is nee. In minuut 35 word er een crossbal gespeeld die goed wordt verwerkt, een mooie steekbal en het is 1-0 voor desk. In minuut 37 wordt onze Ugur behoorlijk geschopt, geel desk. En toch in minuut 43 een scrimmage voor de goal bij Desk, Isak schiet maar het netje bolt niet. We gaan rusten en bespreken hoe verder te gaan nu. Er wordt nagepraat over de rode kaart en dat onze Ugur wel heel veel schoppen krijgt de laatste wedstrijden. Ik kijk rond in de kleedkamer en zie het vuur in de ogen van onze spelers, ze gaan ervoor besluiten ze. De tweede helft begint en Desk blijft iets sterker, er komt een voorzet een klutsbal en het is 2-0 in minuut 57. Toch laat Bork de moed niet zakken en begint zowaar Desk op eigen helft te drukken. In minuut 60 begint Ugur aan een solo, haalt snoeihard uit en ik zie het netje bollen: 2-1. We zijn een kwartier tot twintig minuten de betere partij, maar scoren niet. Bartjes blessure speelt op, Dylan die net terug is van een kruisband blessure is op en onze spits Tina heeft zich een slag in de ronde gewerkt. We besluiten in minuut 67 drie wissels tegelijk te doen. Rob, Mark en Guus komen in het veld en we hopen daarmee  een gelijkspel af te dwingen. Helaas; Desk heeft zich weer herpakt en in minuut 76 komt er een mislukt schot op doel die een ieder verrast en er in gaat: 3-1. Het is over, Baardwijk wil wel maar het is op.  Kort erna in minuut 80 komt er een diepe bal en wordt beheerst afgemaakt 4-1. Hierna krijgt rob nog een kansje en wordt er geprobeerd de keeper te foppen die ver voor zijn goal staat, maar het resulteert niet meer in een verandering van de stand.

Wij willen de supporters bedanken voor hun steun en ik wil vooral ons elftal complimenteren met de werklust en het niet opgeven, hoewel de wedstrijd eigenlijk al gespeeld was na 6 minuten.  Proficiat Desk. Heeft Desk verdiend gewonnen, ja. Was het geflatteerd, ja. Was de rode kaart terecht en bepalend, een ieder die de wedstrijd heeft gezien mag zijn of haar conclusie trekken. Na het douchen de kantine in en het feestgedruis in, want dat hoort er ook bij. Zoals een gezegde van Hansie luidt “ wat vandaag gebeurt, kan volgende week weer anders zijn”

En het feestje ging door.

Gr. Hansie Hansie