Baardwijk – Groen-wit: Niveau aantikken

Baardwijk 1 (zon)

Groen Wit 1 (zon)

18 november 2018 14:30

Het is een koude zondag en ons tweede heeft gewonnen, proficiat mannen. We gaan de bespreking in en Emiel onze trainer zegt dat groen-wit een goed voetballende ploeg is, maar als wij ons niveau aantikken, de drie punten in Bork blijven. We kijken nog even bij de wedstrijd van het tweede en gaan ons dan voorbereiden op onze match. Intussen is ook onze pupil van de week Jay Groeneveld gearriveerd met zijn aanhang. Jay krijgt uitgelegd wat deze middag inhoudt, hij begrijpt het maar is een beetje ongerust dat hij niet scoort. De spelers gaan naar buiten voor de warming-up, ze doen hun oefeningen en afwerkvormen met Jay. De wedstrijd gaat beginnen en Jay fopt zijn eerste tegenstander, soleert dan verder tot hij bij de keeper komt en maakt een schitterend doelpunt 1-0.

Bork begint gelijk met druk zetten en wil de eerste thuisoverwinning deze zondag vieren, maar zoals te vaak gebeurt in het begin, een foutje en in de omschakeling en groen-wit staat voor Patrick, onze keeper. Gelukkig is hij alert en komt zijn doel uit, gaat het duel aan buiten de zestien en raakt de bal en tegenstander. De goed leidende scheidsrechter fluit , Patrick geel en een vrije trap die over gaat. Bork blijft gas geven en in de achtste minuut een vrijetrap van Bart op het kopje bij Kevin, maar helaas de keeper redt. Dan in minuut 13 slaat het noodlot voor Davy toe, in duel om de bal verdraaid hij zijn knie en hoort het kraken. Marc valt in voor Davy en weet die klus goed te klaren, zo blijkt later. Bork is niet van slag en blijft goed voetballen, wat resulteert in wat vrije trappen en kansjes. Ook groen-wit probeert mee te voetballen, maar worden overklast door bork. Ik hoor de trainer van groen-wit zeggen, als jullie geen zin hebben kom dan maar van het veld. Ik weet nu ook  wat een no-look pass en een no-look beweging is, de technische voetballers van groen-wit proberen het keer op keer. Onze spelers kijken er naar en spelen gewoon no-nonsens voetbal. Bart die met al heel wat crossballen en passes heeft gestrooid krijgt het op zijn heupen en gaat met de bal naar voren. Hij haalt uit vanaf 25 meter en ik denk dat de keeper no-look, no-reactie en alleen maar gesuis heeft gehoord voordat de bal het doel invloog: 1-0 in minuut 33.  In minuut 39 wordt er op links weer  een knappe aanval opgezet waardoor Guus de bal bij Tina op zijn kop deponeert, die deze beheerst inkopt 2-0.  We blijven simpel en goed voetballen, kansen creëren en hoog druk zetten. Hansie heeft het koud en zit al aan de koffie te denken, want het is rust. Tom, onze borkse cruijf, denkt daar anders over en begint in minuut 46 aan een  heerlijke actie, hij omspeelt wat middenvelders en verdedigers tot hij oog in oog met de keeper staat en ook deze moet eraan geloven. 3-0 en rust. We overleggen wat en besluiten iets in te zakken na de rust, dit tempo is niet vol te houden . Zoals verwacht probeert groen-wit wat te komen maar ze krijgen geen grip op bork en tot  25 meter van onze goal mogen ze komen. Het gaat nu meer gelijk op maar bork blijft de beste kansen creëren. Het wordt weer tijd voor een wissel in minuut 64 komt Joep in het veld voor Tom, die wat pijntjes heeft.  Delano krijgt in minuut 65 een schotkans , maar de keeper redt. Het vuur is eruit, want als we iets scherper waren geweest in de laatste fase van de wedstrijd, hadt het ook 5,6-1 kunnen zijn. Delano onze benjamin is moe en wordt in minuut 80 gewisseld voor Isak onze barbier, die zelfs in minuut 91 de 4-0 op zijn schoen heeft. Mannen, 3-0 is een mooie uitslag en het publiek heeft genoten. Man van de wedstrijd is Dylan, die dit verdiende want zijn daden waren een keer groter dan zijn woorden. Bij deze wil ik onze wedstrijdbal sponsor tegelhandel Waalwijk bedanken en natuurlijk onze Jay. Wij hopen dat je het leuk vond Jay, veel plezier met je bal, oorkonde en je voetbal carrière.

Zoals een gezegde van Hansie luid “Het hoeft niet moeilijk, als het makkelijk kan“

Groetjes Hansie Hansie

Alle foto's: https://flic.kr/s/aHsmncMVY7