Gedragen door de wind

SCO 1 (zon)

3e klasse B

10 maart 2019 14:30

Vandaag half een aanwezig voor de wedstrijd tegen S.C.O. Een wedstrijd die we uit hebben verloren. De meeste spelers zijn eerder aanwezig om het tweede van Bork aan te moedigen, de een langs de lijn en een ander weggekropen in een hoekje. Het is stormachtig weer en dat is te zien, de ene bal te hard en aan de andere kant waait de bal terug. Bork twee weet het beste met de omstandigheden om te gaan en wint knap met 4-1, proficiat. Hansie loopt met de trainer Emiel de besprekingskamer binnen en tot onze verbazing zit iedereen al paraat, zo ook onze pupil van de week Aydin Stanneveld. De bespreking is kort want iedereen weet dat alleen winst vandaag telt. Hansie kijkt intussen rond en ziet dat iedereen carnaval goed verwerkt heeft. We kleden ons om en beginnen aan de warming-up, waar ook Aydin fanatiek aan meedoet. De wind komt uit alle hoeken en sommige spelers vragen zich af of er met deze stormachtige wind wel gevoetbald kan worden. Bij de goed leidende scheidsrechter is er geen twijfel en dus klinkt het fluitje om half drie. Aydin krijgt de bal en passeert de middenvelders van S.C.O. alsof ze er niet staan, hij kijkt rond en ziet dat hij alleen is. Aydin besluit dan om zijn actie door te voeren en gaat op de linksback af, die hij omspeelt en dan van uit het niets een schot op doel afvuurt. Hansie wil juichen, maar ziet tot zijn verbazing dat de bal in het zijnet beland. Ja mensen de een wordt bevangen door de kou maar deze bal werd bevangen door de wind, anders was hij er ingegaan. We beginnen voor het echie, staan koud op het veld en kunnen al met 0-1 achter staan. S.C.O. komt met een gevaarlijke aanval, maar de bal komt via de onderkant lat terug het veld in. We zijn wakker want in de vijfde minuut laat Tina zien waarom hij in de spits staat, hij jakkert de bal binnen en het staat 1-0. We gaan door want Baardwijk krijgt in minuut dertien een vrije trap die door Delano word genomen. Hij slingert hem voor en Dylan controleert de bal en tikt hem binnen: 2-0. We horen intussen dat bijna alle wedstrijden in onze afdeling zijn afgelast, wat kan ons dat schelen. De wind blijft een rol spelen, maar Baardwijk weet daar het beste met om te gaan. Delano ontvangt de bal en staat drie meter voor de goal, hij laat los, zijn inzet gaat hoog over. Na de wedstrijd krijgen wij te horen dat de bal een boom heeft geraak  en deze is neergestort op een dak in de Baardwijkse straat. Gelukkig geen gewonde. Rene onze Slowaak maakt een actie achter zijn standbeen langs, hij haalt uit maar ziet dat de bal op de lat beland. Het is tijd voor een wissel en Isak vervangt Marc in minuut 33 wegens een blessure. Er gebeurt niet veel meer, de rust is aangebroken. Wij naar de thee en Aydin aan de frietjes. We hameren erop dat we moeten blijven schieten met deze wind, de scheids komt ons halen en we beginnen de tweede helft.

De tweede helft begint hetzelfde als de eerste, S.C.O. krijgt een kansje maar deze gaat voorlangs. In minuut 49 laat Isak van zich horen, hij haalt uit maar ziet dat zijn pegel op de paal belandt. We blijven druk zetten op S.C.O en zijn de betere. Ugur krijgt het op zijn heupen, hij start de brommer, maakt een actie en snijdt naar binnen. Hij heeft het schieten letterlijk opgepakt, want hij haalt uit vanaf 25,5 halve meter en ziet de bal “gedragen door de wind” in het doel belanden: 3-0. Het is minuut 60 en we zitten er lekker bij op de bank, ondanks de storm. Het wordt weer tijd voor een wissel, Omar komt de moe gestreden Tom vervangen in minuut 64. Isak slingert er weer een voorzet uit die Delano net niet kan verzilveren. In minuut 78 krijgt baardwijk een vrije trap, Isak gaat achter de bal staan haalt uit en ziet het netje bollen: 4-0. S.C.O werkt hard maar is niet opgewassen tegen dit Baardwijk, dat snakt naar drie punten. De achterhoede staat als een huis, waarin de maandenlange geblesseerde Davy weer is teruggekeerd in de basis. Hij is aanwezig, want claimt gelijk de titel “man van de wedstrijd”. De koek is nog niet op, want in minuut 86 levert Delano (ja hij kan het wel) de bal perfect af bij Ugur die zijn tweede van de dag maakt 5-0. Baardwijk krijgt in minuut 91 nog een vrije trap, die wordt genomen door Bart. Bijna vanuit stand zien we de bal richting kruising vliegen, helaas, de keeper redt. De scheidsrechter fluit voor het einde en de drie punten zitten in de pocket. We willen Tegelhandel Waalwijk bedanken voor de sponsering van de wedstrijdbal en ons trouw publiek dat huid en leven heeft getrotseerd met deze storm, bedankt. Na het douchen komt Davy de bestuurskamer in, alwaar Aydin vol trots zit te wachten. Hij krijgt van Emiel de oorkonde Pupil van de wedstrijd uitgereikt, en natuurlijk de tegoedbon die beschikbaar is gesteld door De Vergulde Erpel om lekker te gaan eten. Van Davy krijgt hij de bal met daarop alle handtekeningen van de spelers uitgereikt, hij moest wel beloven dat de bal  bij opa in huis wordt getest. Aydin, we hopen dat je het leuk vond, succes in je verdere voetbalcarrière.

Zoals een gezegde van Hansie luidt “Bij storm en regen krijgt Bork geen (doel)puntjes tegen”

Gr. Hansie Hansie

Foto's hier: https://flic.kr/s/aHsmwyQsfE