Gilze – Baardwijk 5-1: Twee gezichten

Gilze 1 (zon)

Baardwijk 1 (zon)

7 april 2019 14:30

Iets later dan gepland gaan we de bespreking beginnen, Hansie ziet het woord  TEAM staan. Emiel onze trainer vraagt of iemand de betekenis van het woord TEAM weet. Hansie kijkt rond en gokt dat niemand het weet, hansie heeft goed gegokt. Together Everyone Achieves More is de betekenis van het woord legt Emiel uit (ja ook in het Nederlands voor de echte geleerde onder ons).  We hebben vorige week al tegen Gilze gespeeld, dus we weten wat ons te wachten staat. Emiel legt het totaalplaatje uit  en zegt dat we het SAMEN moeten doen. We gaan richting Gilze, eerst een tussenstop in Tilburg. Emiel gooit zijn auto thuis af en stapt in bij Hansie, SAMEN is letterlijk opgepakt want meerdere auto’s zijn gevolgd en dachten dat het een sluiproute was. Aangekomen bij Gilze, waar het zonnetje schijnt, gaan de jongens omkleden. Emiel, Jac onze vlaggenist en Hansie gaan naar de bestuurskamer, waar net een huldiging is geweest (deze meneer is 70 jaar lid). Dus wij ook gebak en koffie, ja soms zit het mee. We beginnen de wedstrijd en Baardwijk begint gretig. In de vierde minuut al een vrije trap van Kevin, die helaas in de muur beland. Een minuut later alweer een vrije trap, Rene gaat achter de bal staan en legt hem piekfijn op het kopje van de inlopende Delano: 0-1. We gaan door en blijven druk zetten op de verdediging van Gilze. Onze Henk geeft een steekbal op Tina , die hij net niet kan afmaken. Het is een ander Baardwijk dan vorige week, we gaan door en Henk krijgt in minuut 22 een kopkans na een voorzet van Marc. Doet Gilze niet mee, jawel in minuut 25 een steekbal maar Patrick redt. In minuut 28 krijgt Hansie bijna een hartverzakking, Gilze staat 1 op 1 tegenover Patrick . Maar ook ditmaal is Patrick heer en meester, hij redt weer. Henk krijgt een bal aangespeeld en hakt hem in een keer door op Tina, deze kan hem net niet goed verwerken en sterft in schoonheid. Gilze is nog een keer gevaarlijk, maar Max keert op de doellijn. Het is rust en de voorsprong is verdiend gezien het spelbeeld, maar het heeft Baardwijk ook veel kracht gekost. We praten op elkaar in en zeggen dat we dit door moeten trekken in de tweede helft. We zijn zeven minuten onderweg in de tweede helft, er komt een cross-bal die raar optikt. De spits van Gilze weet er wel raad mee en schiet de 1-1 binnen. Gilze schakelt twee tandjes bij en Baardwijk kan het niet meer belopen lijkt wel. In minuut 56 een diepe bal op de spits van Gilze, hij loopt weg van onze verdediging en scoort de 2-1. Gilze heeft het betere van het spel en de opgestroopte mouwen van Baardwijk gaan hangen. Het wordt tijd voor een wissel, Rob komt voor Tina in minuut 62. Gilze ruikt bloed en scoort in minuut 63 de 3-1. Dylan moet geblesseerd afhaken en wordt vervangen door Isak in minuut 72. Marc, die na een blessure weer verdienstelijk in de basis startte is moe gestreden en wordt vervangen door Sjors. In minuut 77 komt er een Cross-bal van Delano op Henk, maar deze jaagt hem over de goal. Even daarna weer een schot van Henk, maar ook deze gaat over. De pijp is leeg bij Baardwijk en Gilze weet daar wel raad mee, in minuut 87 een voorzet en Gilze maakt 4-1. Baardwijk denkt nog de 2-4 te scoren door Henk, maar deze staat buitenspel. Hansie denkt fluit maar af, en alsof het nog niet genoeg is scoort Gilze ook nog de 5-1 in minuut 92. Hansie kan er van alles over vertellen , maar Gilze was een paar maten te groot voor Baardwijk de tweede helft en heeft verdiend gewonnen. Na het douchen de kantine in, wat biertjes op en natuurlijk de 3-3 van PSV gezien. Hansie wilde naar huis, maar het werd steeds gezelliger. En wie is Hansie om dan naar huis te gaan, naar mevrouw Hansie  Emiel had beloofd hem naar huis te brengen.

Zoals een gezegde van Hansie luid: “Onthoud het woord T.E.A.M.”

Gr. Hansie Hansie

Fotoverslag hier: https://www.irista.com/gallery/wi2x5xkotp2z