Terechte nederlaag , Gijze muis

OVC'26 1 (zon)

Baardwijk 1 (zon)

17 februari 2019 14:30

Vandaag uit naar OVC’26, een tegenstander uit de onderste regionen. We gaan de bespreking in en zien tot onze verbazing dat trainer Emiel een muis op het bord heeft getekend. Vandaag moet er gewonnen worden, anders is Baardwijk die grijze muis van 3B zegt Emiel. Hij hamert erop dat het een fysieke ploeg is en dat we ons er tegen moeten wapenen, we zijn gewaarschuwd. Het is een korte bespreking want we kennen OVC’26 van de thuiswedstrijd waar het 2-2 werd, dus geen verrassingen. Het is lekker weer en het voorjaarszonnetje schijnt ook in Tilburg. Daar aangekomen kleden we ons om en beginnen op het kunstgras aan onze warming-up. Het is vandaag de laatste wedstrijd van onze Joep, iedereen wil hem die drie punten mee naar München geven. Onze jongens beginnen niet slecht en we gaan er eens goed voor zitten. Na vijf minuten wordt er op onze  Slowaak Rene een kamikaze overtreding gemaakt waarbij slechts geel valt, de toon is gezet. Baardwijk probeert te voetballen maar na een kwartiertje neemt OVC’26 de overhand. We hebben de pech dat onze rots in de achterhoede Max verkeerd terecht komt en zijn enkel verzwikt, dus in minuut 17 Max eruit en Sjors erin. In minuut 23 een schot van OVC’26 die Patrick keert, een paar minuten later een schot van Joep die de keeper van OVC’26 redt. In minuut 29 een uitbraak van Baardwijk waarbij Dylan er net niet van kan profiteren, gelijk erna weer een kans voor OVC’26. Dan in minuut 35 een uitbraak van OVC’26 en ja hoor: 1-0. OVC’26 krijgt nog een goede kans die Patrick weer keert gelukkig, het is rust. In de kleedkamer schijnt het zonnetje niet, we zijn het er over eens dat het beter moet. We gaan wisselen, Ugur komt voor Delano en we hopen zo wat meer druk naar voren te krijgen. OVC’26 krijgt gelijk na rust weer een kans die Patrick weer keert. We blijven aanrommelen, maar krijgen toch nog een kop kans via Joep die de keeper tot corner verwerkt. De corner wordt genomen en belandt bij Dylan op zijn kop, ook deze levert geen doelpunt op. Dan in minuut 60 word er een bal verkeerd verwerkt en OVC’26 profiteert ervan: 2-0. Gelijk erna 3-0, we stonden erbij en keken ernaar. Ongeloof bij onze meegereisde trouwe supporters en op de bank. De gifbeker is nog niet leeg want in minuut 70 wordt het 4-0. We wisselen Dylan voor Omar in minuut 75. Hansie weet niet of onze jongens verbaasd, bang of overdondert zijn maar OVC’26 voetbalt beter, vecht harder en heeft de wil om te winnen. Ze krijgen nog kansen, komen 1op1 en er word nog een bal van de doellijn gehaald. Fluit maar af denken wij, maar in minuut 87 5-0 voor OVC’26. Jongens, ik geloof dat iedereen zijn best doet maar laat deze wedstrijd de ondergrens zijn. Volgende week Irene’58, we hebben wat goed te maken. Joep het beste in München en we zullen je nog wel af en toe zien, want zoals een wijs man zei: Je kan Joep wel uit Bork halen, maar Bork niet uit Joep.

Zoals een gezegde van Hansie luidt “ De voorjaarszon heeft stront in zijn mond “

Gr. Hansie Hansie