Drie punten voor Frans

UVV'40 (zon)

Baardwijk 1 (zon)

9 december 2018 14:30

Vandaag om half een verzamelen voor de wedstrijd tegen UVV40. Na de ontlading tegen RWB  moet er vandaag weer gewonnen worden. Doelstelling is bij de eerste vijf zitten en meedoen in de tweede periode voor de winterstop. We rijden naar Ulvenhout en kleden ons om. De warming-up begint en al gauw blijkt dat Max niet kan spelen, een migraine aanval gooit roet in het eten. Snel schakelen, Marc neemt de plek van Max over en Rene die van Marc. Nu komt er voorin een plek vrij  en ja hoor die word ingevuld door good old Robbie Ravie. We gaan het veld op en beginnen met een minuut stilte voor onze trouwe supporter Frans van Geenen die eerder deze week van ons is heen gegaan. Sterkte voor familie en vrienden van Frans. De goed leidende scheidsrechter fluit en we beginnen de wedstrijd. Ik weet niet of het een chronische ziekte is maar gelijk in de eerste minuut geven we weer een kansje weg, scherpte? Baardwijk krijgt in de vijfde minuut een vrije trap die door Bart op het kopje van Delano wordt gelegd, deze gaat helaas voorlangs. We gaan door en in minuut 9 krijgt good old Robbie Ravie de bal en speelt hem op Tom die op zijn beurt Dylan bedient, hij schuift hem oog in oog met de keeper voorlangs. Gelijk erna krijgt Dylan weer een kopkans die er ook in mag, maar deze heeft de snelheid van een schildpad met krukken. Niet dat UVV 40 de mindere is, maar Baardwijk krijgt de kansen maar benut ze niet. Maar dan in minuut 12 krijgt Baardwijk weer een vrije trap op ongeveer 25 meter volgens de kenners. Bart gaat achter de bal staan, ik hoor Emiel onze trainer druk roepen snel nemen de keeper staat voor zijn goal. Bart die altijd naar de trainer luistert, neemt een aanloop en jaagt de bal in de kruising 0-1. UVV 40 geeft niet op en krijgt in minuut 19 kop kans die net naast gaat. Nu Baardwijk weer via een cros-bal van Isak op Robbie die schiet , maar de keeper keert. Isak neemt in minuut 29 een vrije trap, ik weet niet of hij hem voor wil geven of schiet op goal, maar hij belandt op de paal. UVV 40 blijft hard werken en krijgt net voor rust nog een kans die Patrick keert. We gaan naar de thee, die lekker smaakt door de voorsprong en het gure weer. We beginnen na de rust scherp en krijgen een vrije trap, Bart schuift hem op Tom die gelijk schiet maar een speler van UVV40 redt. Het gaat weer gelijk op, maar nu krijgt UVV40 een vrije trap in minuut 58. De bal wordt rand 16 meter gelegd , Jantje neemt een aanloop en jaagt hem de kruising in, Patrick is kansloos: 1-1. In minuut 63 vindt Emiel het tijd voor een dubbele wissel, Isak en good old Robbie Ravie zijn moe gestreden en worden vervangen voor Guus en Ugur. Weer een vrije trap voor Baardwijk in minuut 67, ditmaal staat Kevin achter de bal. Hij kijkt, meet en schiet de bal binnen: 1-2. Het gaat lekker met de vrije trappen, oefening baart kunst. We gaan door want we willen het vlug afmaken. Ugur ontsnapt in minuut 76 aan zijn tegenstander na een heerlijke actie en geeft voor op Guus, die hem op zijn beurt na een behendige actie schitterend klaar legt voor Delano die hem beheerst binnentikt: 1-3. Inpakken en wegwezen denken wij langs de kant, maar daar denkt UVV40 anders over. Ze zetten alles op alles en krijgen een vrije trap die door Jantje wordt genomen. Hij schiet op goal en wordt van richting veranderd, Patrick reageert alert maar krijgt er alleen zijn vingertoppen achter. De bal gaat er via de binnenkant van de paal in: 2-3. Het zal toch niet , maar nee hoor. Ugur heeft het op zijn heupen en soleert door de verdediging van UVV40,,deze kunnen hem alleen maar stoppen dmv een overtreding binnen de beruchte lijnen. Strafschop voor Baardwijk, onze nooit missende Kevin gaat achter de bal staan en schiet. Ik sta al op om te juichen, maar zie dan dat de keeper de bal eruit tikt. Guus die zeer attent is, loopt in en schiet in de rebound de bal op de paal. Het is minuut 85 en ik krijg het toch een beetje benauwd. Intussen is Sjors die na een lange blessure weer terug is,  er in minuut 79 ingekomen voor Bart.  Ugur zet nog een keer aan en er wordt een smerige overtreding op hem gemaakt. Rood denken wij, de scheidsrechter is mild en trekt geel. Gezien de wedstrijd kunnen we er mee leven. Een minuut later fluit de scheidsrechter voor het einde. Onze supporters weer bedankt dat jullie weer gekomen zijn , ondanks het honden weer.

Zoals een gezegde van Hansie luidt: “Een winnende trainer, heeft altijd gelijk.“

Gr. Hansie Hansie

Fotoverslag vind je hier: https://flic.kr/s/aHskNGEtFu