Baardwijk – OVC ’26: Gemiste kansen

Baardwijk 1 (zon)

OVC'26 1 (zon)

30 september 2018 14:30

Vandaag een thuiswedstrijd tegen onze gasten OVC ‘26 uit Tilburg. In de wedstrijdbespreking legt onze trainer Emiel de sterke en zwakke plekken van onze gasten uit. Onze tacktiek is simpel (na overleg met Emiel mocht ik deze vrijgeven), vol druk zetten in het begin en moe spelen die gasten. wij denken voetballend beter te zijn tegen deze promovendus. Ik zou het bijna vergeten, maar intussen hebben we de pupil van de week Tijl Moonen mogen verwelkomen die aandachtig luistert en er niks van begrijpt denk ik zo maar. Hij zit naast de beste speler van Baardwijk Delano Boezer volgens Tijl zelf, en tot mijn verbazing heeft Tijl er kijk op want Delano wordt later tot man van de wedstrijd verkozen. Voor de wedstrijd eerst nog een stukje voetbal kijken bij Baardwijk 2, die verdienstelijk wisten te winnen, proficiat mannen. Omkleden en de warming-up starten die iets vroeger begint i.v.m. het hijsen van de vlag van het honderdjarig bestaan van Baardwijk op 19 maart. dit wordt gedaan door ons oudste lid de heer Schalken en onze pupil van de week. na deze plichtplegingen wordt er afgetrapt en Tijl gaat alleen op de keeper af, 1-0 Baardwijk en we zijn nog niet aan de gang . Na de tweede aftrap begint de wedstrijd en voor ik ben gaan zitten en mijn ogen op het veld richt krijgt onze spits Tina in de derde minuut een niet te missen kans, die hij jammer genoeg toch mist. Dit wordt mooi denken de meeste toeschouwers dan, maar toch het eerste kwartier is mat, het is net of het najaarszonnetje er een deken over gelegd heeft. Dit blijkt want in de vierde minuut scoort onze tegenstander na een foutje van balverlies, omschakeling en rugdekking de 0-1, ik weet niet of dit nu met snelheid of lengte te maken heeft. Na meting en discussie tussen trainer en assistent-trainer Rob blijkt hij 1,45m lang en super snel te zijn. voetballend zijn wij iets beter aan het worden en er komen steeds meer kansjes, een vrij trap van Bartje Rombouts raakt in minuut 22 de lat. onze gasten hanteren de lange bal op lange Jan die ze op de heenweg bij de Efteling op hebben gehaald, dit gaat ze goed af mede omdat hun spits koppend erg sterk is. maar dan in minuut 43 krijgt Delano een voorzet van Kevin (Vis), die niet te missen is. Iedereen staat al klaar om te juichen en, ja en dan mist hij de beste speler van Baardwijk volgens Tijl. Ik kijk Tijl aan en zeg, van familie moet je het niet hebben he, waarna hij zucht en knikt. Nog voordat we kunnen treuren komt er een fluwelen paas van Tom op onze spits Tina, die denkt dit gebeurt mij geen twee keer en maakt in minuut 46 zoals alleen een echte spits dat koel en beheerst kan met een boogballetje de 1-1. Het is rust en we zoeken de kleedkamer op, er is wat drukte want we hebben toch wel wat problemen met hun snelheid en lange Jan voorin. Om toch wat meer zekerheid in te bouwen komt er een tactische wissel. Onze spits Tina wordt gewisseld voor Dylan. we komen sterk de kleedkamer uit want in minuut 48 wordt er een weergaloze aanval opgezet die begint met een steekbal van Dylan op Ugur, en die hem heerlijk voorzet op het koppie van Delano: 2-1. er zit meer in denken wij op de bank, ik zoek Tijl en weet eigenlijk niet of hij zijn idool heeft zien scoren of dat hij nog aan zijn frietje en frikandel zat te smikkelen. in minuut 50 alweer een voorzet van Tom op de kop bij Vis die op de paal kopt. de kansen nemen toe. Minuut 67: na een passeer beweging een schot op doel van Delano die kort hierna wordt gewisseld (hij was moe, is de leeftijd denk ik) voor zijn neef Ricardo. Zet OVC'26 hier niets tegenover, jawel ze blijven de lange bal hanteren en krijgen af en toe een kansje, lange Jan heeft koppend zijn meerdere moeten erkennen in Vis de tweede helft. in minuut 82 komt er een heerlijke voorzet van Bartje op de kop van Isak, maar ook die sterft in schoonheid. dan in minuut 85 krijgen onze gasten een vrije trap net buiten de zestien, de een zal zeggen hij raakt hem goed want hij zit, ik zeg het is een mislukte voorzet die er per ongeluk in gaat: 2-2. We gaan voor de winst, uit een corner een kopbal van max die de keeper heerlijk pakt. Minuut 90: een actie van Bartje de 16 in, een schot.. zou het.. maar nee, zijkant net. Ik zou het bijna vergeten maar na enige feedback na de wedstrijd is ons een zuivere strafschop onthouden, Isak wordt neergelegd binnen de beruchte zestien. De goed leidende scheidsrechter zegt dit voorval niet als zodanig gezien te hebben. Zijn we tevreden? Nee, gezien de kansen, maar ja, gezien het voetbal wat een stukje beter was dan vorige week. En natuurlijk ook respect voor onze tegenstander die ons het moeilijk maakte en daarom kan leven met 2-2. Na de wedstrijd de punten verzamelen voor de ‘man of match’ en een lekker flesje bier. Als Delano is omgekleed en de bestuurskamer binnenstapt, glinsteren de oogjes van Tijl. Emiel roept onze pupil Tijl naar voren en zet hem staand op een stoel, een toespraak volgt. Dit gelooft Tijl allemaal wel, zijn ogen zijn gericht op de oorkonde van pupil van de week en natuurlijk de voetbal met alle handtekeningen van de spelers van het eerste. gauw nog een foto samen met zijn idool en twee minuten later zie ik hem al gaan met zijn bal op het voetbalveld. Tijl, bedankt en ik hoop dat je het leuk hebt gehad.

Natuurlijk ook al onze trouwe supports bedankt en op naar Desk waar we iets meer voetbal op de mat moeten leggen en onze kansen moeten verzilveren. zoals een gezegde van hansie luidt de bal moet in het netje, anders blijf je met ‘een puntje’ zitten.

- Hansie Hansie

Fotoverslag door Michel Geers vind je hier: