Het is vijf voor twaalf

UVV'40 (zon)

3e klasse B

14 april 2019 14:30

Hansje heeft er zin in, om 08.00 uur in bad en dromend over een overwinning vandaag. Maar eerst naar het tweede Baardwijk kijken en hopen dat die winnen. Na twee keer 45 minuten is het 2-1 voor het tweede Baardwijk, proficiat jongens. We gaan de bespreking in en Emiel geeft de sterke en zwakke punten van UVV”40 aan. De laatste vijf wedstrijden heeft UVV”40 alleen maar punten gepakt, we zijn gewaarschuwd. We zijn net klaar en daar komt onze pupil van de week Darian Leijtens aan, Emiel praat hem nog even bij en de jongens gaan omkleden. We beginnen aan de warming-up en Darian doet fanatiek mee. Hij heeft versterking meegenomen, zijn broer doet ook mee. We gaan naar binnen en Darian met de scheidsrechter mee. De spelerspassen zijn gecontroleerd, we doen onze yel en gaan het veld op. De handen worden geschud, een foto van het elftal met Darian erop en de wedstrijd kan beginnen. Darian doet de aftrap en begint aan een solo die zijn weerga niet kent. Hij omspeelt zijn eerste tegenstander en gaat op de tweede af, door middel van een schijnbeweging zet hij ook deze op het verkeerde been. Hij is het middenveld overgestoken en komt bij de achterhoede aan, de voorstopper van UVV”40 denkt dat Darian op de brommer is, zo snel gaat hij erlangs. Nu staat hij oog in oog met de keeper, hij haalt verwoestend uit .  De keeper duikt en kan net de bal tegenhouden, de scheidsrechter fluit en geeft een strafschop. Hansie zag het ook, onrechtmatig de bal tegen gehouden. Darian gaat zelf achter de bal staan en schiet koelbloedig binnen: 1-0. Wij juichen en denken dit is een goed voorbeeld voor de echte wedstrijd. De scheidsrechter fluit voor de tweede keer en de wedstrijd begint voor het echie. Baardwijk begint goed en in de vierde minuut een voorzet van Ugur op Bart die tot corner verwerkt wordt. Baardwijk voetbalt leuk en is wat beter, er zijn wat kansjes. Dan in minuut 24 een bal van Rob op Dylan die de keeper knap keert. Gelijk in de omschakeling staat UVV”40 1 op 1 tegenover Patrick, die de bal  knap pakt. We gaan door en Bart stoomt over links op, hij trekt de bal voor en Rob tikt in minuut 31 de 1-0 binnen. Gelijk erna gaat de aanvoerder van UVV”40 met twee keer geel van het veld af. We krijgen kansen om het af te maken, maar halen de trekker niet over. We gaan rusten en Darian naar zijn friet en mexicano. We bespreken met elkaar om er druk op te houden en het af te maken. We wisselen Omar en Max, Tom en Rene komen er in en de tweede helft begint. We staan koud op het veld en de 1-1 valt, Hansie wordt gek. Ten eerste dat het een buitenspeldoelpunt is, ten tweede dat we met ons allen staan te slapen. We blijven toch rustig voetballen en gaan op zoek naar de 2-1. We krijgen echte kansen , maar maken het niet af. We schieten over, naast of de keeper pakt ze. De wet van Bartje zegt, als je ze zelf niet maakt doet de tegenstander het wel. In minuut 79 en 80 maakt UVV”40 de 1-2 en de 1-3, door slordig balverlies en onoplettendheid aan de kant van Baardwijk. Davy word gewisseld voor Isak, ook dit mag niet baten en Baardwijk verliest met 1-3. Er is weer gestemd en Kevin Vissers is de man van de wedstrijd. Na het douchen komt Kevin de bestuurskamer binnen met nog wat andere spelers van het eerste. Emiel roept Darian naar voren en laat hem op een stoel staan. Hij reikt hem de oorkonde van de pupil van de week uit, en vraagt of hij toch genoten heeft ondanks het verlies. Hij knikt volmondig ja, en krijgt ook nog net zoals Kevin een eetbon van onze sponsor de Vergulde Erpel mee. Kevin geeft de wedstrijd bal, die gesponsord is door Janssen Packaging, met alle handtekeningen van de spelers aan Darian. Natuurlijk bedanken wij alle toeschouwers, ondanks dit teleurstellende verlies.. Jongens volgende week krijgen we een tegenstander die ook in de hoek zit waar de klappen vallen, R.W.B. We zullen uit een ander vaatje moeten tappen, anders is het dadelijk vijf over twaalf en dus te laat om het tij te keren.

Zoals een gezegde van Hansie luidt: ‘We zullen allemaal een keer in de spiegel moeten kijken.'

Gr. Hansie Hansie

Fotoverslag hier: https://flic.kr/s/aHsmCsFm9a