Baardwijk - Zigo

ZIGO 1

3e klasse B

10 februari 2019 14:30

We moeten om half een aanwezig zijn voor de wedstrijdbespreking. Het tweede van Baardwijk moet om twaalf uur tegen Gilze thuis, dus onze jongens zijn er om twaalf uur om het tweede te zien winnen van Gilze: proficiat! De bespreking gaat over hard werken maar vooral de wil om te winnen, we weten de sterke en zwakke punten van Zigo omdat deze wedstrijd de return is. We kleden ons om en intussen is onze pupil van de week Gino Hurkmans ook gearriveerd. We beginnen de warming-up waar Gino fanatiek aan meedoet, en bereiden ons voor op de strijd die komen gaat. De aftrap vindt plaats en Gino begint aan een weergaloze dribbel. Hij gaat de spelers van Zigo voorbij alsof ze er niet staan. Blijft hij cool nu hij op de keeper afgaat, ja hoor hij schiet de bal in de rechter hoek en Baardwijk staat voor met 1-0. Het is half drie en we beginnen met de wedstrijd. Baardwijk is de eerste twintig minuten zoekende en speelt een laag tempo, wat Zigo wel lekker vindt. Maar in minuut 24 neemt Bart een vrije trap die tot corner verwerkt wordt door de keeper, uit deze corner kopt Max mis. Tom onze spits krijgt de bal aangespeeld en draait weg bij zijn tegenstander, hij geeft de bal voor die tot corner verwerkt word. Zigo werkt hard en speelt de lange bal op de twee snelle en sterke spitsen. De kansjes blijven voornamelijk uit corners komen, zo kopt Kevin net naast en Joep weer net over. De rust breekt aan, maar Baardwijk krijgt nog een vrije trap. Bart gaat achter de bal staan en schiet de bal richting kruising, Hansie gaat staan en wil juichen, maar ziet tot zijn verbazing dat de keeper hem uit de kruising tikt. Het is rust, wij gaan aan de thee en Gino naar zijn friet en frikandel. We krijgen wat tips van trainer Emiel en zijn ervan overtuigd dat het doelpunt wel komt.

We beginnen de tweede helft En Gino komt aanlopen met zijn friet en frikandel, hij wil niks van de wedstrijd missen. In minuut 50 krijgen we weer een corner die Bart op het koppie van Joep legt, die net voorlangs kopt. Zigo krijgt een vrije trap net buiten de zestien, Patrick zet zijn muur neer. Een Zigo speler krult de bal om de muur, Patrick duikt naar de hoek. Hij raakt de bal, maar toch gaat hij in minuut 57 tegen het netje 0-1. Een domper, ongeloof op de bank en in het veld. We rechten onze rug en gaan gelijk op jacht naar de gelijkmaker. Twee minuten later speelt Rene zich schitterend vrij voor de goal. De bank gaat staan, we springen al. Wat nu, Rene schiet tegen de keeper op en het wordt geen 1-1.  Als of  de duivel er mee speelt, kort erna maakt Zigo d.m.v. een handsbal (heb ik vernomen uit betrouwbare bronnen) de 0-2 in minuut 61. Baardwijk  gaat gas geven, in minuut 63 een corner die Kevin net naast kopt. Ondertussen hebben we Rene voor Dylan gewisseld. We blijven kansjes krijgen maar de bal wil er niet in. We doen weer een wissel: Sjors komt erin voor Isak. In minuut 79 een vrije trap die Bart perfect op het koppie van Joep legt, die deze bal heel knap inkopt, met nog zo’n tien minuten spelen is het 1-2. Zullen we dan nog een puntje kunnen overhouden aan deze wedstrijd ? Tina valt in voor Tom. We gaan er voor en proberen van alles, maar het mag niet baten.  We verliezen ook deze wedstrijd en hebben na de winterstop nog geen punt behaald. Mannen, volgende week OVC” 26, het wordt de laatste wedstrijd van onze dichter, schrijver Joep. Hij gaat zijn liefde achterna en gaat in München wonen, naar verluid zet hij daar een nieuw merk in de markt “nicht so heiss“. Dus  het zou lekker zijn als hij drie punten mee kon nemen. Van af deze plaats willen wij de wedstrijdbal sponsor Janssen Packaging bedanken en de Vergulde Erpel voor de eetbonnen die de man van de wedstrijd Marc Duppen en pupil van de week Gino Hurkmans hebben gekregen.

Zoals een gezegde van Hansie luidt “De winterstop brengt weinig goeds“

Gr. Hansie Hansie.

Fotoverslag hier: